Nye kokebøker…

Når jeg var i Sverige kjøpte jeg meg flere kokebøker, kunne ikke motstå fristelsen… Har bestemt at nå er det slutt på hurtig ferdigmat fra frysedisken. Nå skal damen bli den rene gourmékokken, hahahaha… sikkert!!

Disse kjøpte jeg for et par uker siden her hjemme, men jeg har ikke vært så veldig kreativ på kjøkkenet enda…  

Dette var de jeg kjøpte meg i går… Jeg var så sliten i går etter svensketuren at jeg ikke orket å se på dem, men i dag skal jeg ta å bla igjennom dem for å få litt inspirasjon til dagens middag.

Når jeg nå er inne på middag, må jeg ikke glemme å ta opp svineribben jeg skal ha til påskeaften. Den er ikke så stor, men trenger da noen timer til å tine på… I morgen skal den kryddres etter beste evne sånn at den blir god i smaken, hmm.  Har allerede kjøpt inn medisterpølse og surkål, men jeg tror jeg må investere i noen nye poteter.. Det går ikke så mye av det her i huset, og de pleier som regel å bli fulle av groer innen jeg kommer nederst i posen!

Vinja stryker seg langs bena mine og maler å vil ha litt koz…. Så nå skal pusen få litt koz av mammen sin innen hun ta seg en liten tur ut på sykkelen.

Det er fint vårvær ute, sol og ganske vamt + 16 C.

4 kommentarer
    1. Heisandaisanmingodebloggvenn;-))))
      Åååh så spennende mat du skal begynne med.. Når du har funnet din favoritt thai mat så send oppskrift til meg.. hehehehe.. men da må den vere enkel og veldig god.. hehehehe..
      Ha en fortsatt flott dag videre;-))) Overskya og litt regn i luften her hos oss i dag, 6-7+ ute.. brrr.. så det er ikke akkurat varmt. koser oss inne nå ivertfall, men tenkte seinare og gå ut i hagen og rote litt i blomterbeddet.. der ser det ut som det har vert krig…

    2. Halloen:-) koselig med harryhandel og kokebøker. eg har heldigvis elsklingen som lager maten,,,stort sett da. men thai mat er det eg som kan lage..hihi…deeeeilig!
      ha en fin dag!
      Sidsel

    3. Allis: Thai mat er kjempegodt, og det er klart du skal få “favoritten” når jeg finner den. Jeg er ikke noe mester på kjøkkenet, så den blir nok ikke så vanskelig, hehehehe

      Nå har det skyet over her i Oslo oxo, men det ligger på + 13,5 C utenfor stuevinduet. Det var veldig fint ute når jeg tok meg en sykkeltur tidligere i dag :o)

      Uff, måtte du nevne blomsterbedd…. Det er der jeg skulle ha gjort en rufs oxo, og jeg skal nok få gjort det innen påsken er omme :o)

      Ha en fortsatt fin skjærtorsdag inne i varmen, og nå begynner påskekrimmen med Foyl om en kvart så da er kvelden satt.

    4. bjarteogsidsel: Jeg liker godt å spise Thai mat, men har ikke laget så mye av det selv. Er oxo veldig glad i indisk mat, noe jeg lager ofte, hmmmmm yammi!!

      Ha en fortsatt fin torsdagkveld :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg