Alt er ferdig plantet til 17. mai :o)

Jeg måtte en tur på Plantasjen i dag oxo, for jeg kom på at jeg ikke hadde kjøpt mange nok sølvkrans til graven. Vi har en avdeling ikke langt unna, og det var heldigvis ikke så mange mennesker der….

Det ble nye stolputer til stolene på verandaen… De gamle putene var blitt blasse i fargen, og ganske tynne etter mange års bruk. Har aldrig hatt røde før, men de passet jo til trekket på Baden Baden stolen min.

Det ble en Lavendel og en potteskjuler på meg oxo. Jeg hadde ingen andre planter på verandaen enn kassene på utsiden, og det var litt stusselig. Så mange planter jeg godt kunne tenke meg, men jeg har ikke så veldig stor plass at det fort blir overfylt….

Da var graven oxo plantet og klar til 17. mai… Når jeg kom ned på gravlund stekte solen så varmt og godt, men det tok ikke lange stunden innen mørke skyer kom sigende og vinden økte. Jeg hadde et øye på himmelen og et på det jeg gjorde, og tenkte at hvis det begynner å styrtregne rekker jeg å løpe under grantreet like ved. Heldigvis blåste de mørke skyene vekk, og det kom ingen regnskur så lenge jeg var der :o)

Pusene bare elsker å være ute på verandaen, her er Ronja i aksjon, og de vil omtrent ikke inn igjen på kvelden. De sitter på det nye klatrestativet å følger med på alt som skjer, og virkelig storkoser seg. Innimellom kommer de stormende inn, og fyker inn på kjøkkenet for å spise litt og drikke vann. Så er det rett ut igjen :o)

Når kvelden kommer så ligger søstrene Lillepuzdatter av Skånevik som noen slagt i godstolen til a mor. Da er de så trøtte at jeg kan rive ned hele huset uten at de gidder å løfte på øyelokkene….

Hu mor sjøl begynner å bli ganske smal i øynene hun oxo… Det har blitt veldig mye frisk luft de siste dagene, mye mer enn vanlig å det merker jeg på kroppen. Skal nok ikke bli så lenge til jeg kryper under dyna, må være utvilt til Nationaldagen i morgen.

God natt ;-O 

2 kommentarer
    1. Snøen rakk akkurat til å forsvinne slik at jeg fikk pyntet på gravplassen til mine foreldre igår. Måtte sette potter det for det er ikke telefritt der. Pappa ville likt petunia og mamma ville elsket fargene.

    2. hobbyting: Vi har hatt kalde maidager før om Ã¥rene, og da har jeg mÃ¥tte gjøre som du. Det er fortsatt kjølig i luften her i byen nÃ¥r sola forsvinner… SÃ¥ fort den forsvinner bak HolmenkollÃ¥sen sÃ¥ synker gradene ganske drastisk…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg