The Legacy av Katherine Webb

Siden det var så fint vær i dag, droppet jeg ryddeaksjonen jeg hadde planlagt. Satte meg i stedet ut på verandaen med en termokopp med rykende varm kaffe, og en av de nye bøkene jeg kjøpte The Legacy av Katherine Webb.

Jeg har ikke hørt om forfatteren før, og var samtidig veldig spent på om jeg klarte å komme inn i handlingen med en gang, eller om jeg måtte slite. Boka er lettlest, og det var ikke vanskelig å få tak i handlingen… Jeg klarte rett å slett ikke å legge fra meg boken, og endte opp med å lese 136 sider med liten skrift.

Handlingen i boken starter i 1903 med en ung mor som tar barnet sitt med ut i skogen i nærheten av en sigøynerleir, i håp om at de vil finne det å ta vare på det… Deretter fortsetter boken i nåtid da to søstre arver et gammelt gods etter sin tante. Noe tragisk skjedde da søstrene var barn, som har preget dem begge på forskjellige måter. Fortid og nåtid har ikke kommet så langt at den har noen sammenheng enda, men jeg leser raskt videre for nå er jeg skikkelig nysgjerrig….!!

Om forfatteren:

Katherine Webb Bok og Novel  

Katherine Webb


Katherine Webb ble født i Kent i 1977 og vokste opp i landlige Hampshire. Hun var utdannet ved en lokal ungdomsskole og videregående skole, før du leser historie ved Durham University. En barndom fascinasjon med slottsruinene og hemmeligheter fra fortiden har fremføring i henne fiksjon, som inkorporerer historiske historien linjer og utforsker hvordan tidligere hendelser kan gi gjenklang i nåtiden. 

Siden han ble uteksaminert fra Durham i 1998, har Katherine hatt ulike jobbene – fra ovnen operatør i en keramikk, servitør, bibliotekar og selger av fairy kostymer. De siste årene har hun arbeidet i tjeneste som husholderske for høy status familier, i formelle husholdninger hvor gamle strukturer av klasse atferd er levende og godt, er uniformene slitt og ansatte forventes å være både usynlig og allestedsnærværende, og (foreløpig) i hyggelig avslappet husholdninger med mer up-to-date holdninger.

Etter en nomadisk periode i hennes tjueårene, har bodd i London og Venezia, har Katherine nå slått seg ned i en hytte på landet i nærheten av Newbury, Berkshire. DIY er mer en nødvendighet enn en hobby, og hennes andre interesser omfatter matlaging, løping og ridning. 

The Legacy er Katherine syvende avsluttet roman, og den første til å bli publisert. Uvanlig, kom The Legacy til Orion varsel, ikke gjennom en litterær agent, (Katherine hadde ikke en på den tiden), men gjennom peer-review nettsted, YouWriteOn.com. The Legacy vant YouWriteOn.com ‘s Novel of the Year Award 2009, tiltrekke stor støtte fra andre håpefulle skribenter på nettstedet. Orion har signert Katherine på en to bokavtalen, lanserer The Legacy som en stor debut i 2010.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg