Ikke dÃ¥rlig…., opp kl 08:00

Jeg sa at jeg skulle opp kl 8 for å se på Vasaloppet, og det klarte jeg oxo. Det er egentlig litt tidlig for meg på en søndag, men nå er jeg benket foran tv-skjermen… Frokosten er spist, og dagens første kaffekopp står rykende varm ved siden av…


Jeg har allerede vært en tur ute for å kjenne litt på luften, og da tok jeg med meg kamera. Det er vel ikke helt den store soldagen i dag, men det er jo tidlig enda så mye kan jo hende utover dagen. 


Det begynner så smått å skje noe i blomsterbeddene mine oxo, men det er tidlig enda så det er ikke så mye liv enda. Disse pleier alltid å komme tidlig, i allefall når sola begynner å varme. I dette beddet er det bare sol om morningen, så veldig mye varme har det nok ikke blitt.


Rododendron min har mange knopper i år, så når den endelig kommer i blomst vil den være fin. Den har hatt noen dårlige år nå, så dette lover jo godt for sesongen 2012 :o))


Oxo inne begynner det å skje ting :o)) Kaktusen min har kommet med noen får knopper, og blomstene på denne er hvite med en antydning til rosa i midten. Jeg ser at den skulle ha vært i dusjen, og fått renset vekk katthår og støv. Nå er det nok best å vente til blomstringen er ferdig, så de ikke knekker å ramler av.


Denne orkideen hadde jeg egentlig tenkt til å kaste i fjor. Da hadde alle blomstene visnet og ramlet av å stammene så bedregelige ut. Så satte jeg den bare til side så lenge, og når har det kommet 4 nye stammer så nå går jeg å håper på at det skal bli blomster på dem tilslutt. Godt jeg ikke kastet den alikevel :o))

Ute kan jeg høre skjærene bruke seg, sikkert på en eller annen katt som spaserer forbi. De er jo ikke noe serlig gode venner de der, hehehe! I en av de to store hengebjørkene på andre siden av gaten kan jeg se en ringdue, den sitter å titter ned på livet under. Det er den første jeg har sett i år.

Ha en fortsatt fin søndag :o))

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg