Litt grønt til balkongen….

Balkongen virker litt død og livløs på denne tiden av året… Erikaen og de andre vinterplantene jeg har hatt der ute ser ikke akkurat friske og fine ut lenger. De er for det meste brune… Hos Mester Grønn på Gunnerius hadde de masse løker, satt i forskjellige lekre potter og glassbeholdere, og jeg bare måtte ha jeg…..


Jeg falt plask plask for denne søte potten, og måtte bare kjøpe den… Da jeg var innom i går hadde de mange stående oppe i hylla, men i dag var dette den siste de hadde igjen. 


Kunne ikke la være denne her heller, og jeg kjøpte ikke bare en… nei da jeg kjøpte to stykker :o)) Pusene ble helt ville da jeg pakket ut pottene å satte de ut. Det skulle snuses, sleikes og spises på dem… Vet ikke hvor mange ganger jeg måtte jage de unna, vel Vinja egentlig… Hun er så trassig, og vil ikke høre når jeg irettesetter henne. Ronja er helt anderledes, og går vekk når jeg ber om det…


Med en gang jeg satte meg ned for å kle på meg fjeset til morran i dag, var Vinja på plass… Hun satt ved siden av meg å så på, og prøvde hele tiden å stjele et å annet. Hun er jo så nuddelig når hun jakter rundt på ting hun vil ha, hehehe!!

Fikk en telefon fra mammas gamle venninne på snart 90 år i kveld…. Eksmannen hennes, som hun hatt nær kontakt med siden de skildte seg, var død!!  Når vi snakket for et par dager siden fortalte hun at han var blitt så dårlig, og de fikk ikke noe kontakt med han. De regnet med da at det var bare snakk om kort tid før han sovnet inn… Jeg kunne høre på stemmen hennes at hun var opprørt, samtidig som hun var lettet over at han slapp å ligge lenge før han døde.

Jeg var så trøtt i etter middagen at jeg måtte ta en times strekk for å hente meg inn igjen… Da jeg våkna lå begge pusene nede ved beina mine og sov, og de hadde like lite lyst til å stå opp som jeg hadde. 


På tide å krype til sengs igjen, klokka har jammen blitt 00:26… Nå kommer jeg til å være trøtt igjen når klokka ringer i morgen tidlig, og den times strekken jeg hadde tidligere er nok ikke til noen nytte da…

God natt :o))

4 kommentarer
    1. God formiddag snuppa;-)
      Nydelig innlegg og se pĂĄ idag, de pottene var jo sĂĄ knalle!!! Herlig og fĂĄ planta ut pĂĄskeliljer nĂĄ, eg har litt ute pĂĄ trappa, men sĂĄ kom det snø, hehehe.. men de overlevde det og;-) Det er sĂĄ fint nĂĄ pĂĄ denne tiden med fine planter som lyser opp tilværelsen. Klart pusane er nysgjerrig pĂĄ alt som er nytt, thiii.. mine er helt klin kokko nĂĄr det kommer nye ting i hus. Ler av den lille røveren som sitter og pirker borti alle sakene dine. Heldig vi er som har sĂĄnne “gullinger” rundt oss;)
      Ha en strĂĄlende flott dag videre.

    2. Allis: Det liksom mer liv og hygge nĂĄr det kommer nye blomster i heimen og utenfor… Jeg kjenner vĂĄrfølelsene snike seg inn under huden nĂĄ som sola og varmegradene kommer..

      Hehehe, Vinja er en liten luring… Hun ser ut som en liten prinsesse der hun sitter, men det er mye rampestreker som foregĂĄr bak de glittrende øynene hennes.. Ă…, sĂĄ er hun sĂĄ glad i mammen sin, og vil helst ha henne helt for seg selv, hihhi (litt sjalu pĂĄ søsteren)

      Ha en strĂĄlende dag du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg