Oh what a beautiful morning…..

Jeg kan ikke få sagt hvor deilig det var å våkne til morran i dag, og vite at jeg hadde heimen for meg selv igjen… At jeg kunne valse rundt i nattkjolen så lenge jeg ville uten å ta hensyn til faren min som var her. Humøret er på topp, og jeg bryr meg ikke engang om at det snør ute… Syntes til og med at det er litt kozelig, hehehe!!


Enda mer fornøyd ble jeg da jeg gikk på vekta i dag, og så at jeg nå har klart å komme meg ned 7 kg :o)) Jeg har vært streng med megselv når det gjelder snoop, og hold meg langt unna hele påsken. Når det gjelder mat, så har jeg ikke frotset men litt mer enn hva jeg burde ha spist har det jo blitt. Det bekymrer meg egentlig ikke :o)) Jeg ble inspirert og dukket inn i klesskapet og fant noen klær som ikke har passet på en stund, og de satt som et skudd…… Da ble humøret enda bedre :o))  Jeg hadde satt meg som mål å komme meg ned 10 kg innen utgangen av april, og det ser ut til at jeg skal klare det hvis jeg fortsetter å være streng å passer på hva jeg spiser. Jeg vil jo ikke gå ned for fort heller, da går jeg bare opp igjen i turbofart :o))

Ringte til Anne i sta for å høre hvordan det var gått med henne i påsken…. Hun tok jo slankeoperasjon uken før påsken, og på Skjærtorsdag kunne hun begynne å spise vanlig mat i most form. Jeg var jo veldig nysgjerrig på hvordan det hadde gått. Hun fortalte at det har gått over all forventning, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Hun fikk beskjed i forveien at det kunne være forskjellig mat hun ikke ville tåle, men så langt har hun ikke merket noen ting. I morgen skal hun forsøke seg på knekkebrød, og det gruet hun seg litt til… det går sikkert helt fint tenker jeg :o))


Da vi var ute på Påskeaften dro vi en kjapp tur nedom Alna-senteret for at faren min skulle kjøpe seg et forstørrelsesglass med lys. Jeg bestemte meg da for å endelig få ut fingeren og kjøpe meg et en sykkelholder til bilen. Det har jeg sagt at jeg skal gjøre så lenge, så når jeg først var der nede gjorde jeg det. Det er ikke av de dyreste, men det holder sikkert til mitt bruk tenker jeg. Den ligger fortsatt i bagasjerommet på bilen, men jeg skal montere det på denne uken sånn at jeg kan ta med meg hjem den nye sykkelen jeg skal kjøpe :o))

Jeg har sett på en Diamant sykkel til 3,500,- med brede dekk som ligger godt på asfalt og på grus… Jeg har alltid syntes at det har vært gøy å sykle, og så er det god trening.


Da faren min var her fortalte han meg at det lå en gammel film ute på Tinn Kommunes hjemmesider, som var fra han gikk på barneskolen. Filmen var tatt av noen i familien som bodde i USA, og som var “over her” for å se på hvor familien kom fra. Vi var inne å kikket på den, og det var en lang film på over 20 min. Filmen er tatt under krigen, men faren min var ikke helt sikkert når. Årstallet som er angitt i arkivet er 1950, men det stemmer ikke for da hadde han sluttet på skolen for lenge siden. Jeg klipset ut bilde fra han der han sitter i skolebenken :o)) Kjekk gutt det om jeg skal si det selv :o)) Tenkte jeg skulle printe det ut å sende til han, men jeg må ha en ny fargepatron til printeren først. Det var mange fine gamle filmer fra Tinn og Rjukan i arket, og det er gøy å se igjennom de :o))

Tidligere i dag hadde jeg egentlig tenkt meg ut for å gå en tur, men det snør fortsatt og den er bløt…. Derfor tror jeg at jeg forblir inne i varmen, setter på en film å kozer meg med kattepusene mine. Kanskje ikke så spennende, men veldig behagelig, hihihihi!!

Ha en fortsatt fin 2. påskedag…., og folkens dere som kjører hjem fra påskeferie – kjør forsiktig :o))

6 kommentarer

Siste innlegg