Noen OL øvelser mÃ¥ jeg jo ha med meg…..

Etter å ha holdt på med noe hele formiddagen satte jeg med ned litt for å se på OL sendingene…. Akkurat i dag er det friidrett, noe som jeg faktisk syntes er ganske gøy å se på. Fikk med meg i øyekroken tidligere i dag at Olav Tufte fikk bronsjemedalje i roing, grattis til han. 
 
Noen burde komme å slå meg over fingrene, for nå hadde orkideene mine ikke fått vann på veldig lenge :o(( Kanskje ikke så merkelig at de ikke blomstrer heller når de ikke får vann. Jeg vet jo at de ikke skal ha så veldig mye vann, men jeg får så sjelden blomster på dem å når de kommer visner de bort ganske fort for meg. Søsteren min Laila mente at de fikk for mye sol, og det har hun nok helt rett i. Jeg må flytte litt om på beplantningen og finne et sted hvor det ikke er så mye sol. Til uka skal jeg kjøpe litt mer jord og potte om noen andre planter + å etterfylle jord i pottene på noen av de andre. Det trengs kan jeg se.


Ronja ble pinnesur på meg i sta… Jeg måtte en tur ut i gangen for å vanne en plante som står utenfor døra mi, og da så Ronja sitt snitt til å stikke ut. Jeg hørte en velkjent lyd, og så henne pile forbi meg og ned trappa. Siden kattene ikke får lov til å gå løse i oppgangen eller utenfor blokka var jeg nødt til å gå å hente henne igjen. Det var ikke spesielt populært, og hun vrei seg som en ål og mjauet høyt når jeg løftet henne opp. Da vi kom inn igjen var hun skikkelig fornærmet på meg og unngikk meg lenge, men nå kom hun akkurat og kozeknurra å ville at mammen hennes skulle koze masse med henne ;o))


Søstrene Lillepuzdatter av Skånevik holder som regel til ute på balkongen det meste av dagen, og sitter de å venter på at jeg skal komme med rent vann til vannkoppen sin. Jeg har en på kjøkkenet og en ute på balkongen siden det er der de er mesteparten av tiden. 


Når jeg våknet til morran i dag lå Vinja ved siden av hodeputa mi og sov… Hun lå med potene rundt armen min, og holdt meg ganske godt fast, hehehe! Hun sov så godt og glippet bare litt med øynene da jeg tok bilde av henne. Etterpå krøllet hun seg godt sammen å begynte å male høyt, og følte seg sikkert til dorsk i dag. Hun sto i allefall ikke opp når jeg spratt ut av senga å begynte å styre rundt i heimen :o))

I sta var det knallvær ute, men nå har skyene igjen dekket himmelen…. Det ser ut som om det snart skal begynne å regne, men jeg håper at det er bare noe jeg tror for vi fikk mer enn nok av det i går gitt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg