Endelig hjemme etter en lang dag….

Dagen startet med at Nestenblondina kom seg opp av senga allerede kl 9, og det er ikke dårlig for ei som har ligget å dratt seg til kl 11 om formiddagen i det siste. Jeg var nødt til å vaske håret i dag, og ville ikke stresse for da blir dagen ødelagt for meg. Pusene ble nok litt satt ut når mammen deres spratt ut av køya så tidlig, hehehe!! De var ikke helt våkne selv, og tittet litt overrasket på meg da jeg kom ruslende med håret til alle kanter, hehehe!!


Jeg hadde time til fysioterapi kl 12 i dag, og det var ikke noe jeg så fram til siden jeg hadde veldig vondt i nakken og begge skuldrene etter ryddesjauen i går. Elin var litt forsinket så jeg ble henvist til å lese igjennom noen gamle ukeblader så lenge. Jeg hadde rett, det ble en smertefull behandling hvor det kom mange au og stønn. Etterpå var muskler og sener mykere å det virket ikke så vondt med en gang, men det tok ikke så lang tid innen jeg stivnet til igjen. Nå i kveld er det ganske vondt, så jeg er nok nødt til å ta en Ibux når jeg går å legger meg etterpå.

Etter at jeg var ferdig med behandlingen stakk jeg hjem om en liten tur før jeg dro ned å fylte opp tanken på bilen…. Det var nesten så tomt at det støvet der så det ble ikke en billig afære akkurat, men må man så må man. Så satte jeg nesen mot Lørenskog og kjørte forbi Østensjø skole hvor det ikke var så mye aktivitet akkurat da, men det ble det senere i kveld da flere hundre samlet seg på skolen for lete videre etter Sigrid som har blitt borte.


Elbjørg bor i 4 etasje på Manglerud med god utsikt bort til Ryen… Det var derimot altfor kaldt til å sitte ute på balkongen i dag, for luften var kjølig å rå og det tok ikke lange tiden etter at Anne og jeg kom før det begynte å regne kraftig. Luftfuktigheten steg i været med en gang, og man kjente nesten at huden ble klam med en gang. Siden jeg blir litt ekstra varm innimellom så var ikke det så veldig behagelig akkurat. 


90 åringen hadde dekket en fint bord i finstua hvor middagen skulle spises… Vanligvis pleier vi å sitte på kjøkkenet, men ikke i dag for i dag var det spesielt siden vi skulle etterfeire den store dagen hennes. Hun hadde igjen litt kalvestek fra torsdagen som hun hadde varmet sammen noen gode hjemmelagede kjøttkaker og saus + poteter og masse gode grønnsaker. Til dessert hadde hun åpnet en boks med fersken, noe som var lett og godt etter en kraftig middag samt at det fikk meg til å tenke på søndagsmiddagene hjemme hos mormor. Der var det alltid fersken med krem til dessert.



Eldbjørg hadde fått et hav av blomster til 90 årsdagen, og jeg var veldig happy for at vi kom på å gi en matkurv i stedet. De eneste blomstene hun hadde fra før var Azalea blomstene i vinduskarmen, som hun har hatt i mange år. Jeg fatter ikke hvordan hun får det til…, mine dør etter bare noen uker samme hva jeg foregtar meg med dem.


Jeg glemte å ta bilde av både kurven og av kortet Anne laget innen jeg dro opp å leverte det på torsdag… Kurven var allerede tømt, men kortet sto fremme så jeg tok et bilde av det nå. Jeg syntes kortet var fint, men Anne selv var ikke helt fornøyd med det. Sånn er det jo alltid, man har alltid noe å utsette på ting man lager… Det er nå i allefall sånn med meg, jeg finner alltid feil og mangler med ting jeg har laget. Noen ganger må man bare lukke øynene og godta det.

Det var godt å komme hjem å slenge seg ned i godstolen en stund nå…. Sitter å ser på en episode av Castle som jeg trodde jeg ikke hadde sett før, men jeg har vist det alikevel, hehehe. Altsheimer Light :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg