Balkongliv på en kjølig høstdag…..

Pusene og jeg har mer eller mindre campert ute på balkongen hele dagen….. Jeg dro med meg iPad’n og høytalerne ut og hørte på Medwyn Goodall i timesvis, og kjente at roen sakte men sikkert begynte å komme tilbake i hode og kroppen. Å høre på ham er ren medisin for kropp og sjel….. Rart egentlig at han aldri blir spilt på radion med tanke på hvor utrolig mye musikk han har produsert og gitt ut.


Det ble etterhvert ganske kjølig å sitte der ute, så jeg hentet den gode gamle vifteovnen min å satt på den…. Sakte men sikkert ble det ganske deilig der ute. At høstluften har blitt kjøligere kan man jo ikke la være å legge merke til. Nå er det stort sett bare sola som varmer opp, når den er fremme. I dag glimret den derimot med sitt fravær…. Jeg hadde jo planer om å isolere balkongen innvendig i år, men tiden har løpt fra meg så det får nok bli til neste vår i stedet :o))


Vinja inntok godstolen og den overlater hun ikke til noen andre….. Ikke en gang jeg skal sitte i den, og hvis jeg gjør det blir hun sittende foran meg å stirre på meg. Blikket er intenst, og det fanger øynene mine å det er nesten umulig å unngå det. Hehehe, hun nesten hypnotiserer meg til jeg tilslutt flytter meg å setter meg i den andre stolen. Da hopper hun fornøyd opp i stolen “sin” og legger seg godt til rette :o))


Ronja derimot hadde ikke tid til å ligge noe serlig stille, for det var altfor mye aktivitet nede i buskene… Trostene og Kjøtmeisene flakset omkring å holdt leven, og det måtte hun jo selvfølgelig få med seg. Hun satt å mjauset og kurret å stirret på fuglene….  Det virket som om de ertet henne med å fly ekstra mye forbi balkongen. Hun hadde fått noen tover i pelsen sin, så jeg passet på å gå over med stålkam og børste noe pusefrøkna likte godt….


Jeg har hatt en pose med smågodt i skapet i evigheter, men i kveld klarte jeg rett og slett ikke å se at den lå der lenger…. Den måtte bare tas fram og komme i godteskålen, nam nam så godt det var…. Bare det at nå har jeg veldig dårlig samvittighet å angrer noe vanvittig :o((  Ikke noe  gjøre noe med det nå, men det smakte veldig godt altså, hihihihi!!!

Nå sitter jeg å sløver foran tv’n og ser på Taggart på VOX….. Serien som fortsatte i år etter år etter at Mark McManus som spilte hovedrollen døde i 1994. Den har forandret karakter ettersom hovedrollehaverne har kommet og godt… Personlig er jeg ikke så begeistret for fyren som har overtatt som sjef, liker ikke stilen… Ellers så syntes jeg i grunnen at serien er gangske fin :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg