Gode naboer er luksus….

Hver vår og høst kommer det en komprimatorbil for å fjerne skrot som vi beboerne har samlet på oss… Som regel har jeg ikke sett lappen som henger på oppslagstavlen, og må enten stresse for å få ting ut eller bare droppe det for jeg ikke rekker det. Da jeg kom hjem i går så jeg at det sto veldig mye skrot uten for en av oppgangene i blokken ovenfor, men jeg tenkte ikke noe serlig over det. Grunnen er at det har vært mye oppussing der den siste tiden… Når jeg dro til morran i dag hadde det kommet mer ved flere av oppgangen, og da skjønte dama at hun hadde bomma igjen… Jo da, kl 17 i dag skulle bilen komme, og etter at jeg kom fra fysio i dag var det bare å hive seg rund…..


Jeg hadde to ruller med sengebunner, to senger og to madrasser pluss litt annet småtteri å dra ut…. Med dårlige knær og vonde armer holdt jeg nesten på å gi opp før jeg starta, men det var jo egentlig ikke noe alternativ å gi opp. Naboen på over 80 år holdt på inne ved bodene, og tilbød seg å hjelpe meg. Jeg sa først nei, for jeg syntes at det var for ille at han skulle hjelpe meg, men til slutt ga jeg etter. Sammen fikk vi alt ut, og det var ikke så tungt når vi var to om det.  



Det var mye aktivitet utenfor og da satt pusejentene som klistret i vindusposten med en gang…. De er jo så nysgjerrige at de må ha med seg alt som skjer, og litt senere når komprimatorbilen kom var det blitt litt mørkere og det blinket kraftig i orange lys. Ronja var helt fasinert å satt å stirret på lysene helt til de forsvant ut av synet, og da klemte hun hode inntil vinduet for liksom å se litt mer, hehehe!! 


Denne tassen holdt på å avgå ved døden for et par måneder siden, men md litt ekstra TLC har den kommet seg bemerkelsesverdig å nå har den til og med begynt å blomstre. Husker ikke om dette er den rosa eller den hvite, men det vil jo vise seg om en liten stund. Jeg har 3 gamle sånne som jeg arvet etter min mor, og det siste jeg ønsker er at jeg ikke skal klare å holde liv i dem… Hun hadde jo grønne fingre, og puslet om blomstene sine hele tiden. Der er dessverre ikke jeg, har hatt lett for å glemme å vanne dem å da skranter de jo… Nå har jeg skjerpet meg, og lagt inn fast vannedag på lørdagene så nå er det ikke bare disse som har “blomstret” opp, hehehe!!! 

Fatter ikke helt at det allerede er torsdag i morgen…. Timene på jobben har fått 7 mil støvler på og er over før jeg får sukk for meg, og det samme med ukedagene. Jeg klager ikke, men klarer ikke helt å henge med når det går så fort. I dag og i går holdt jeg på med mine mange tilbud, og innen jeg løp av gårde hadde gjort klar alle dokumentene for overlevering. Det var godt å endelig bli ferdig med dem :o))

Ble veldig trøtt og sliten etter behandling og sleping av alt skrotet mitt så jeg tror ikke jeg skal sitte oppe så veldig lenge i kveld….

3 kommentarer
    1. Så godt det er når man får hjelp, og blir kvitt ting man bare har stående i en bod e.l. Her er jeg helt gåen i beina idag, – så har kun vært ute å spist med M. Snakkes!!

    2. Gode naboer er godt å ha, det har vi alltid hatt men nå har nesten alle rundt oss flyttet så vi håper at de nye er like bra som de vi hadde. vi har allerede fått litt hjelp av en av de nye så det blir nok bra.

    3. hobbyting: De fleste av de gode gamle naboene har enten flyttet eller reist til de evige jaktmarker, og de nye som flytter inn får man ikke helt det samme forholdet til. De er veldig kozelig, men det er ikke det samme….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg