Jul i stova….

Så har julereklamene begynt på tv’n. Først var det Herborg Kråkevik’s nye jule CD Jul i stova, deretter ble det Kid som annonserte at de hadde julegardiner og annet stash til jul, og nå netteopp var det Claes Ohlsson som informerte at hos dem kunne vi få alt vi trenger till jul uansett hvordan vi enn måtte feire den…

Jeg kjenner at jeg blir litt matt og vet at det kommer til å ta seg opp etter hvert som vi nermer oss desember, og dagene mot jul bare stormer oss i møte… Hvert år bestemmer jeg meg for at jeg ikke skal la meg rive med av reklamens glitter og glam, men like fort som jeg har tenkt tanken går jeg på en smell så det dundrer. Det blir sikkert ikke noe anderledes i år heller, for jeg kjente hvordan kode og klar armen rykket og bankkortet ba på sine knær borte i lommeboka mens reklamene rullet over skjermen… 

Med hånden på hjertet så er jeg egentlig veldig glad i jula, og elsker alt stresset med å få alt klart til julehelgen… Jeg syter og bærer meg så det høres ut som om jeg ikke syntes det er trivelig i det hele tatt, men jeg gjør jo :o)) Det jeg ikke er så glad for er at vi får trøkket jula ned over ørene tidlig på høsten, noe som tar bort litt av spenningen og gleden ved førjulstiden.

I desember blir det oxo tid til litt koz utenom med besøk i Operan for å se Nøtteknekkeren, The Show must go on med Åge Sten Nilsen og så er det den årlige SB1 Julekonserten i Oslo Domkirke hvor vi i år får gleden av Oslo Gospel Choir som er en stor favoritt hos meg :o)) Gleder meg allerede jeg :o)) 

10 kommentarer
    1. Så godt du har mye å se frem til i desember 🙂
      Og ja, snart skal det pyntes her. Vil ha ferdig alt tilø jeg reiser 30.nov på julebordscruise. Hihi, men ikke juletre da.

    2. Enig med deg, – sÃ¥ reklamen til “Jul i stova” i gÃ¥r – og tenkte det samme. Jeg tok meg i det i sted, og kjøpte faktisk Ã¥rets 1. julegave pÃ¥ nettet, – som jeg skal sende til Danmark nÃ¥r det er tid for det!…….jaja!!

    3. Åy nå trudde eg at du hadde pynta ferdig stuen eg.. thii..
      Håper du og pusane har det fint om dagen:) Er så slækkis på pc og bloggene om dagene men kommer sterkere tilbake:)
      Ha en flott kveld videre min søte venn:)

    4. julianogmamma: Gleder meg virkelig til konsertene og besøket i Operaen.. Det blir faktisk første gang jeg er der for å se en forestilling :o)) Når det gjelder nisser og annen julepynt så får de ligge i eskene en god stund til, men jeg skal derimot henge opp julegardinene når jeg setter frem adventslysestaken :o))

    5. Terje: Jeg har et par som skal sendes jeg oxo, og de skal jeg kjøpe om ikke lenge Ã¥ fÃ¥ av gÃ¥rde i god tid… Julekort har jeg et helt stash av sÃ¥ det slipper jeg Ã¥ kjøpe i Ã¥r oxo, hihihi!!

    6. Allis: Ã… nei du, sÃ¥ sprø jeg ikke, hihihihi!! Var bare oppgitt over julereklamen serru :o)) Pusene og jeg har det bra vi, nÃ¥ ligger pelsdottene Ã¥ dormer seg i sofan ved siden av. Kan være godt Ã¥ ta litt pause fra PC’n innimellom, hender jeg gjør Ã¥ det :o))

      Ha en fin kveld du oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg