Dagens bakst er ferdig…

Det var første gangen jeg brukte kjøkkenmaskinen min til å elte deigen, og jeg var jo veldig spent på hvordan den ville bli å bake ute deigen. Jeg pleier jo vanligvis å ha deigen så løs at den såvidt henger sammen når den settes til heving, men i dag ble den adskillig fastere. Den ble veldig fin å arbeide med, og jeg trengte nesten ikke bruke noe ekstra mel for å kna den å lage kattene.


Ble litt inspirert til å prøve å lage noen andre fasonger enn de som jeg alltid lager. Hadde ikke bilde som jeg la ut på nettet med de fine fasongene for meg så jeg måtte ta det fra hukommelsen. De ble ikke helt som de andre, men jeg er nå fornøyd uansett jeg da.

Her er da altså det ferdige produktet, og de ble vel ikke så ille vel? Når jeg har fått øvd meg littegranne blir de sikkert enda finere :o)) Jeg har lagt tilside 3 stk som ikke ble så veldig fine, og de skal jeg ta til kaffen etterpå. Resten ligger godt pakket bort i fryseren til lucia-dagen 13.12. Da blir det opp tidlig med lys på bordet, kaffe og lussekatter til frokost, som jeg alltid pleier å ha.

Har funnet frem mange fine kanaler på Internettradion med julemusikk, og de har virkelig fått meg i julestemning i dag :o)) Hadde det bare kommet litt mere snø så, ville det vært perfekt!!

4 kommentarer
    1. SÃ¥ flink du har vært, – hva med en smaksprøve…hehehe
      Er selv i bedre form, og skal p̴ jobbben i ettermiddag Рkl 14-22
      Men vi ses om noen dager….KLEM!!

    2. terand: Hvis du har vært snill gutt, så kan det vel hende at en smaksprøve kommer din vei :o)) Da forstår jeg det sånn at du kan være med på Julekonserten, så bra :o)) Sender deg en melding om tid og sted på mobilen!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg