Winter wonderland….

I dag har snøen lavet ned mer eller mindre hele tiden, og det har virkelig blitt skikkelig winter wonderland utenfor… Dagen begynte ikke så veldig topp akkurat med at jeg våknet med høy feber og vondt i halsen, noe som gjorde at jeg var nødt til å avlyse møtet med søster og svoger som var på tur i Oslo. Det syntes jeg var virkelig surt, for vi sees ikke så ofte og jeg ville så gjerne ha møtt dem i dag, men…. Etter et par Ibux og litt tender love and atension fra en god og varm seng gikk det bedre etter et par timer. 

Det har kommet en bra mengde med snø i løpet av natten, og nå som jeg har juleferie kan det bare lav ned så mye det vil. Veldig happy for at jeg har innbygget balkong nå, for jeg slipper å gå ut å måke all snøen som samler seg der. Nede i gata har det vært tendens til litt kaos innimellom… Det er ganske smalt, og alle skal jo fram samtidig å det går i grunnen dårlig. Opptil flere ganger har jeg hørt at bilene står å slurrer å ikke kommer opp bakken, og dette er noe som gjentar seg år etter år.

Godt påkledd og utstyrt med stige, hammer og spiker fikk jeg endelig hengt opp lyslenken som jeg kjøpte hos Åhléns for noen uker siden… Lenken var 14,5 m lang, men det var ikke langt nok til å rekke rundt hele balkongen, så jeg hang den opp dobbelt langs innerveggen. Spenningen var stor, og jeg kunne nesten ikke vente på at det skulle bli mørkt sånn at jeg fikk sett hvordan det ville bli :o))

Når jeg var ute med papirsøppel i sta, måtte jeg gå bak blokka for å se hvordan det så ut fra utsiden… Det var masse snø på baksiden, og jeg hadde nesten hatt behov av å gå med truger for å komme fram.  Jeg syntes nå i allefall at det er blit veldig fint, og det lyser opp balkongen så den ikke er så mørk og trist :o))

Før snøen kom var juletreet ganske pent å se på, men nå ser det nesten litt stusselig og sammenklemt ut, men jeg ville ikke være foruten snøen som har kommet :o))

Tidligere i dag var Vaktmesteren ute å brøytet, og da jeg var ute med søppelen oppdaget jeg at han hadde vært litt uheldig… Han hadde klart å sprute snø langt oppover veggen og vinduet til naboen. Det samme skjedde på vinduene til han på hjørnet i blokka ovenfor, og det var jo enda godt at det ikke var noe stein i snøen for kunne det fort ha gått ei rute.

Mens jeg likevel var ute tok jeg å spadde fri garasjeporten min og til en eldre dame ved siden for snø, og en haug som hadde samlet seg utenfor døra til søppelrommet våres. Dersom det kommer mer snø så er det greit å få unna litt sånn at vi kan få opp døra.

Siden feberen fortsatt lusket rundt i kroppen kledde jeg godt på meg når jeg skulle ut i snøværet… Det ble premiere for den nye fuskepelslua mi, og den var god å ha på selv om det ikke var så veldig kaldt ute. Det snødde ikke da jeg gikk ut, men det tok ikke lange tiden innen det satte i gang igjen. Det gjorde godt å komme ut å få litt luft, etter å ha vært inne det meste av dagen :o))

Nå er alle lysglass og lykter tent i heimen, og jeg har lent meg tilbake i godstolen for å sløve noen timer foran tv skjermen, blogges :o))

13 kommentarer

Siste innlegg