Hjerteaksjonen – Strax-lodd

Her om dagen ringte en fyr fra Hjerteaksjonen å lurte på om jeg ville støtte dem, og det svarte jeg ja til. Pleier å støtte dem hvert år i januar, og på lørdag kom fakturaen og 9 skrapelodd. Når jeg ryddet litt rundt i papirhaugen min, som jeg sa jeg skulle, så fant jeg jammen 9 lodd til som jeg hadde fått en gang i høst.

Med stor iver satt jeg meg til å skrape, og tenkte at med 18 lodd så må det jo bli en eller annen gevinst på meg. Vinja kom med en gang hun hørt at jeg begynte å skrape, og ble veldig ivrig i å hjelpe til. Det endte opp med at hun tok et av loddene for å sette seg for seg selv å skrape… Jeg fikk reddet det, og bra var det for jammen var det ikke to ekstrasjangse gevinster på det. Når alt var skrapet og en haug med bøss fylte halve skrivebordet hadde jeg faktisk endt opp med 4 gevinster fra ekstrasjangsen. På tre av dem skrapet jeg frem 40,- og da valgte jeg microfiberklut, handlenett og kortholder, og til sist krapet jeg frem 480,- som ga en gevinst på et sett med biffkniver fra Jamie Oliver. I morgen sender jeg inn og så får vi se hvor lenge det tar før gavene kommer. Sist gang jeg vant og sendte inn så tok det flere måneder, og jeg hadde allerede glemt hele greia når de deiset ned i postkassen.

Disse som ringer og spør etter støtte har notert på mitt navn at jeg støtter kun en gang i løpet av et år. Det var nemlig noe jeg ba dem gjøre for jeg ble lei av at 10 – 15 forskjellige avdelinger fra Hjerte og Lunge ringte meg for å be om penger. Her er det først til mølla som gjelder, for jeg kan ikke støtte alle sammen som ringer. I høst var det en som dristet seg til å ringe, og da følte jeg meg ekstra gavemild så da ble det litt på dem. De pleier vanligvis å overholde avtalen vi har gjort :o))

Hva med deg støtter du noen organisasjoner?

2 kommentarer
    1. Hei på en KALD vinterdag!
      Jeg støtter KUN Leger uten Grenser. Gikk i fella for noen år siden og ble nedringt og haugevis av giroer kom i posten. Vi betaler skatt så det holder og mye av de kronene går til forskning på div sykdommer, heldigvis.

    2. Lillian: Godt vi har varme klær å ta på oss :o))

      Jeg støtter kun to ting og det er Hjerte og Lunge og Stine Sofies Stiftelse, ellers er det nei og atter nei hvis noe skulle ringe :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg