Kong vinter slipper ikke

Mange tanker har surret rundt i hodet mitt etter at jeg fikk vite at min biologiske mor døde i går… Forholdet vårt rakk aldri å bli nært, selv om vi hadde ganske god kontakt i noen år. Vel og merke bare over telefonen, men så stoppet det opp i en lang lang tid. Etter noen år forsøkte jeg igjen å ta opp kontakten men det ble ensidig.  Så svevde kontakten bort igjen i lang tid igjen inntil i høst da tanten min kontaktet meg å fortalte at samboeren til min mor var veldig syk, og da gjorde jeg et nytt forsøk. Dessverre så ble det jeg som ringte henne uten at hun gjorde det samme.

Jeg tror ikke at hun IKKE ville ha kontakt med meg, bare at det var så vanskelig for henne å ringe meg. Det er ikke bare det alene at hun er død som er trist, men også sjangsen for at vi en eller annen gang hadde kunne møtes. Nå er ikke livet sånn at vi alltid kan få det vi ønsker oss, noen ganger må vi bare godta at sjangsen(e) forsvinner uten at vi kan gjøre noe med det.

I går kom Kong Vinter og feiet over Oslo å la igjen et lass med snø, som i allefall jeg kunne ha vært for uten. Veiene ble såpeglatte så det var veldig vanskelige kjøreforhold, spesielt siden det enkelte steder var bare blanke isen under snøen. Det var litt bedre på veiene i dag, heldigvis. Nede i Oslo har det bare vært en går sørpe i gater og fortauer… Jeg har så lange jeans at de rekker godt ned på bakken, og i går glemte jeg helt å brette de opp…. Nei hvor stive de var av alt saltet. Selv om jeg ikke er så glad i snøfallet som kom, må jeg mot min vilje innrømme at det var ganske vakkert nå mørket senket seg!!

I forrige måned skrapet jeg en haug med skrapelodd fra Hjertelotteriet, og vant noen gevinster. Jeg vant noen ekstrasjangser og sendte loddene inn, men regnet ikke med å se noe til gavene på aldri så lenge. Faktisk så lenge at jeg hadde glemt at jeg hadde sendt etter dem. Denne gangen kom de allerede i dag, to microfiberkluter, kortholder i stål og Jamie Oliver biffkniver. Hmm, jeg kan ikke huske at det var to kluter, mener det var noe annet… Jeg får jogge bakover i bloggarkivet å se hva jeg skrev om det. Uansett, hyggelig at det kom så raskt :o))

Når jeg kjøpte meg ny telefon i fjor bestemte jeg meg for at jeg IKKE skulle ta helt av å kjøpe en haug med nye deksler til den… Der har jeg dessverre bommet helt, og jeg har røket på en smell. I dag investerte jeg i to nye, kunne ikke bestemme meg for hvem jeg ville ha. Akkurat nå har telefonen min fått på seg grønt bakdeksel å er så fin som bare den, hehehehe!!!

I forrige uke oppdaget jeg at Dyrego hadde åpnet butikk på Gunnerius, men jeg hadde ikke fått sjekket den ut enda… Den er oppe i 2 etg mellom de to skobutikkene, og jeg syntes det er helt topp for nå slipper jeg å stresse helt ned på Oslo City når jeg trenger mat til pusetassene mine. Hun som jobbet der hadde med seg hundene sine, og en av dem var en liten valp på 7 – 8 uker syntes jeg hun sa. Den var i ferd med å gnage på alt som var foran snuten på den. Jeg smeltet helt for den var jo så skjønn :o))

Den siste timen på jobben i dag var et mareritt, for jeg ble plutselig så innmari trøtt. Jeg slet med å holde arbeidslysten og fokusen på det jeg skulle, men jeg klart det da. Det var ikke pga for lite søvn, for jeg sov ganske godt i natt å relativt mange nok timer. Det at jeg plutselig blir så trøtt  er ikke noe nytt fenomen, nei det har jeg slitt med i mange år. Når det kommer har jeg bare lyst til å gå å legge meg til å sove, og er jeg på jobb må jeg innrømme at jeg har tatt meg en tur på toalettet å satt neg på dosetet å lukket øynene noen minutter å det hjelper en liten stund.

Denne dagen har nå gått over til natt, og det blir ikke lenge før jeg sjekker inn på sove.no i noen timer, blogges :o))

4 kommentarer
    1. lulltove: Jeg hadde verdens beste adoptivforeldre, som gå meg masse kjærlighet og omtanke. De er borte begge to men jeg har mange gode minner å se tilbake på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg