Nordby Shoppingsenter i dag

Det var ikke på lette føtter jeg krøyp ut av senga til morran i dag, på fridagen min, men vi hadde avtalt å reise til Nordby Shoppingsenter i dag. Kine, Anne og jeg å da kunne jeg ikke ligge å dra meg til langt på dagen. Det er så deilig å komme seg avgårde ganske tidlig, og dag dro vi fra meg sånn ca 08:15 som er en grei tid å dra på.

I går da jeg kom hjem fra jobben var jeg veldig i tvil om jeg skulle orke å dra, for jeg var helt skutt etter en dag på jobben. Så tenkte jeg at hvis jeg ikke drar nå så blir det nesten en måned til neste gang jeg har anledning til å dra. Jeg sov godt i natt uten å våkne en eneste gang med hostetokter eller tett nese, og da skal man slettes ikke klage :o))

Det var et ordentlig grisevær i dag… Når vi dro fra Oslo var gradene på et par minusgrader, og det var en blanding av snø og regn som kom ned. På motorveien nedover føyka det møkkavann over bilen, og det hjalp jo ikke å spyle vinduene for de var like grisete igjen med en gang. Jeg var glad jeg kunne lene meg godt tilbake i passasjersetet med kaffen min å slappe av :o)) Rakk jo ikke å spise frokost før vi dro, så jeg tok med meg en hjemmebakt bolle og en full termokopp med kaffe.

Vi holdt god fart nedover, og da vi kjørte inn i parkeringshuset var det kanskje 5 biler der… Matbutikken var jo det eneste som hadde åpnet så det forklarte jo saken. Som man kan se på bilde over var det ikke noe trengsel blandt hyllene akkurat, og jeg syntes det var ganske deilig egentlig. På handlelista mi sto det egentlig bare kyllingfileér og karbonadedeig, men selvfølgelig ble det jo mer. Jeg endte opp med et brett Pepsi Max, tubeost, poteter, hvitløk, kattesand, saus, hvitløkspulver, Aioli med hvitløk, majones med dill. Pleier vanligvis å kjøpe med meg øl, men jeg kjøpte ganske mye før jul og har fortsatt ganske mye igjen.

I det vi gikk til kassa hadde butikken blitt fylt opp med mange handleglade nordmenn, og da var jeg glad vi var ferdig der inne. Hater å handle i kø…, klarer ikke å konsentrere meg da!!

En vellykket shoppingtur til Sverige er et fullpakket bagsjerom, og dette var bare første ladningen. Det kom flere etterhver som vi gikk rundt på senteret, hihihihi!!!

Vi stakk innom Søstrene Grene hvor vi handlet endel… Jeg har fått helt dilla på fargede melamin skåler, skjeer mm. Jeg kjøpte noen på Kitch’n, men det er jo så vanvittig dyre, og de dem har hos Søstrene Grene ser like danne ut men til en langt lavere pris. Tenkte kanskje de var tynnere og av dårligere kvalitet, men langt i fra de er like bra. Ved kassen hadde de litt snoop, og der blant rustne pinner… Jeg klarte rett og slett ikke å la være å kjøpe et par poser, nammis!

Før vi snudde nesen mot Oslo igjen var vi innom Rusta, hvor jeg fikk tak i et nytt lysfat m/speil, noen stilige øredobber en ministige for å rekke opp til øverste hylla i kjøkkenskapet… Bilde kommer i morgen!!

Når vi var fornøyd med shoppingen dro vi videre til Solli og Marché for spise litt å slappe av en stund. Det er kjempekozelig på dette stedet, hyggelig betjening og veldig god mat. Utenfor vinduene derimot var det langtfra noe kozelig. Alt er/var grått, trist og dødt…. Endene ned i elven derimot var helt upåvirket av den gråe februardagen, der de sto med stjerten i været mens de lette etter mat :o))

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bare ta et smørbrød, men det eneste de hadde var med omelett å det fristet ikke. Derfor ble det “Spretten fjellørret” med stekte potetbåter til minus agurksalat. Det smakte himmelsk godt :o)) Jeg begynte å bli ganske sliten og sigen i kroppen, så jeg var veldig glad for at det ikke var meg som kjørte i dag. Det hjalp litt med en kopp kaffe, og i bilen skravla Anne og jeg så mye at jeg helt glemte at jeg var sliten da. 

Når jeg først var kommet hjem og fått pakket bort alle varene min var det ikke så mye krefter igjen så jeg var nødt til å gå å slenge meg på senga en stund. Sovna og var bort i et par timer, og da jeg våkna lå det en pus på hver side av meg. Vinja lå rulla sammen som en ball, mens Ronja lå på ryggen med beina til alle kanter, så søte atte :o))

8 kommentarer
    1. Sikker på at karbonadedeigen du kjøpte ikke er fra hest? Krise…..hehehe.
      Ørreten er iallfall ørrett, men spretten ser den ikke ut 🙂

    2. Lillian: I flg merkingen på forpakningen så var det storfe fra Irland, hmmm! Den var litt billigere enn den som var svensk, så det er ikke godt å vite hva det var!!

      Hehehe, nei øreten spretter ikke mye der den ligger. På kassalappen står det faktisk spretten ørret, og første gang jeg så det lo jeg høyt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg