Startet dagen med kurs

Jeg er egentlig litt stolt av megselv i dag, for jeg klarte nemlig å stå opp mye tidligere enn jeg pleier… Vel, jeg måtte jo det for allerede kl 08:30 skulle jeg og resten av avdeling på kurs. Vi skulle lære om Yrkesskadeforsikring, Kollektiv ulykkesforsikring og Tapsdekninger, og for noen var det nytt stoff mens for resten ble det oppfriskning. Kanskje ikke helt riktig og si oppfriskning, for det hadde skjedd en del endringer som i allefall jeg ikke viste om i forveien. Det ble noen nyttige timer syntes jeg :o))

I natt kom naboen hjem fra et flere ukers opphold i Spanias varme, og mens de var borte fylte fruen i huset år… Derfor bestemte jeg meg for å stikke innom blomsterbutikken i lunchen for å kjøpe en plante til dem. Valget falt på en gul Guzmania, som hadde verden fineste gule blader i midten. Noen lærte meg en gang at det ikke er blomsten, men det skal vist nok vokse ut en litt mindre ubetydelig sak i midten. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Da jeg kom hjem ringte jeg på for å levere den… Datteren (en barndomsvenninne) var på besøk og skulle ut på tur med mor, nabofruen altså, men de hadde tid til å ta i mot blomsten. Siden de kom hjem midt om natten var de ganske forstålig slitne, og det tar litt tid å hente seg inn igjen. Regner med at nabofruen stikker innom en dag dag denne uka på kaffe og en prat, det er kozelig. De er ikke spesielt høylydte disse naboene mine, men alikevel har jeg savnet å høre lydene der inne fra. Jeg er i allefall veldig glad for at de er tilbake igjen :o))

Inne ventet et kattedo som ikke så veldig appetittelig ut… Hadde egentlig bestemt meg for å ta den i går, men da sovnet jeg i stresslessen tidlig på kvelden å våknet ikke før langt på kvelden. Da jeg kom til megselv var jeg så dorsk at jeg orket ikke. Nå er i allefall doen ren og pusetassene mine veldig fornøyde. De ligger å dormer seg på toppen av klatrestativet, uten å krangle :o))

Det er ingen hemlighet at jeg har betennelser som kommer og går i nakke og skuldre…. I sta skulle jeg opp i skapet for å hente ned et par bokser med knust glass, for å bytte ut i et par lysglass, og i det jeg skulle dra meg opp hogg det til noe vanvittig i venstre albue. Så lenge jeg sitter stille og lar albuen vile på armlenet går det greit, men når armen henger fritt ned er det skitvondt. Håper virkelig at det bare er forbigående, og at når jeg våkner i morgen er albuen tilbake til normalen igjen!!

Nå er det “Sveriges Mästerkock” på SVT4, og det må jeg få med meg…. En av dommerne er kokken, forfatteren og skuespilleren Per Morberg, som jeg er stooooor fan av. Å se han lage mat er en fryd, men han er en beinhard dommer som sier fra med store ord når han er missfornøyd.

5 kommentarer
    1. julianogmamma: Vet du…..!! Du er ikke alene om det, for her i huset finnes det ikke planter med blomster. De drar til de evige jaktmarker ganske raskt, og derfor kjøper jeg aldri noe sånt til megselv… Vil ikke planten så vondt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg