Feriedag :o))

Så deilig det var å våkne av megselv på en mandag uten alarm, og vite at jeg ikke måtte stå opp…. Første gang jeg våknet var kl 06:30, men jeg syntes det var litt vel tidlig å stå opp så jeg la meg til å sove igjen med en gang. Sov et par timer til kl 08:30, men da var jeg helt utsovet så jeg spratt opp å laget meg frokost og satt meg ved kjøkkenbordet med avisen. Der brukte jeg kjempelang tid og bare satt å kozte meg mens jeg hørte på Nitimen :o))

Det var jo meningen at jeg skulle stå for matlavineng på lørdag, men da var jo ikke formen så god. Når Anne og Kine var innom med kattesand i går sa jeg at de kunne heller stikke innom i dag, hvis det passet. Anne sa at hun godt kunne det. Jeg hadde nemlig kjøpt inn masse forskjellig salat som jeg skulle servere til kyllingfilé, og salaten ville jo ikke holde seg i mange dagene. Anne ringte meg på formiddagen for å høre når hun kunne komme, og siden jeg ikke skulle noe spes. sa jeg at hun kunne komme akkuraat når det passet for henne.

Hun kom akkurat i det jeg var på veg ut døra med søppel og papiravfall, og da hadde jeg tatt med meg kamera for å ta meg en aldri så liten spasertur innen hun kom. Tenkte først å droppe spaserturen, men så endte vi opp med å ta en liten tur igjennom skogen og opp tilbake på grusveien mot kirken. Når jeg satt inne virket det som om det var veldig varmt ute, men det var det i allefall ikke. Jeg hadde jo bare hoppet barbent opp i vinterstøvlene mine, og ikke tatt noen jakke under så det ble en kjølig liten tur, brrrr!!

I høst kappet vaktmesteren ned noen dårlige trær, og stubber å stammer er lagt henholdsvis ved garasjen og ved enden av lekeplassen. Vet ikke om han har tenkt til å bruke det til noe eller om det skal ligge der å råtne. Håper ikke det. Stubbene går det jo ann å lage noe på lekeplassen som ungene kan hoppe på eller kanskje noe å sitte på!

Oppe på kirkeveien pleier det vanligvis å være strødd med hundemøkk som eierne ikke plukker opp etter den firbeinte, men etter siste snøfall er de godt gjemt under snøen. Godt er det, for det er altså så ulekkert å se på all møkka. Grusveien som mange kaller for Kirkeveien fordi den går mot og forbi kirken, mens andre kaller den for bikjedrittveien, hehehe!

Når man kommer ned over veien fra kirken så kan vi se Holmenkollen oppe i åsen bak trærne til høyre i bildet… Når jeg står i vegkrysset ser jeg godt Holmekollbakken lyse oppe i lia :o))

Det smakte kjempegodt med kylling og salat til middag… Jeg hadde jo rasket med meg en haug med salat som jeg aldri hadde forsøkt før, og noen hadde jeg ikke hørt om en gang men det smakte. Da jeg ikke viste om vi skulle bare være to eller tre så jeg kjøpte mer enn nok salat til å holde til flere middager. I tillegg hadde jeg kjøpt en Tobleronekake oxo, og den tok vi til dessert når middagen hadde fått godgjort seg en stund i magen. Den var god, men veldig søt så det var en type kake man ikke spiser altfor mye av :o))

Jeg syntes jeg har hatt en deilig og avslappende feriedag, og stokost meg hele dagen… I morgen er det jobb igjen, men så er det bare 4 dager til neste helg… Så er det to dager fri før 2,5 dag på jobb før påskeferien begynner… Gleder meg allerede nå kjenner jeg :o))

Nå skal jeg lene meg godt tilbake å se resten av 71 grader nord!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg