Endelig….

Jeg vet at jeg har sagt det igjen og igjen at jeg skulle begynne å ta t-banen igjen, men det har blitt bare med tanken og praten. På kvelden har jeg bestemt at neste dag skal jeg gjøre det, men så når dagen kommer blir jeg stresset og føler ubehag bare ved tanken på at jeg ikke har tryggheten fra bilen i nærheten. Hvorfor gjøre et så stort nummer ut av dette spør du, men det har seg sånn at jeg regelrett HATER å ta banen. Jeg føler meg innestengt og stresset å hjertet hamrer med en gang jeg går inn igjennom dørene…

For et par år siden var jeg ganske flink å klarte å takle det til en viss grad, og tok banen hver eneste dag… Så kom 22. juli å da ble det helt bråstopp, og jeg har omtrent ikke satt mine ben på et offentlig transportmiddel. De få gangene jeg har gjort det, sitter jeg der med masse syke tanker i hode om hva som kommer til å skje… Det er til å bli gal av disse ville tankene!!!!

For noen uker siden var jeg innom Narvesen på Oppsal for å undersøke om jeg fortsatt kunne bruke reisekortet mitt med gammel saldo, og mannen påsto at det var bare å aktivisere det så var alt i sin skjønneste orden. Hvor feil var vel ikke det! Da jeg dro kortet over leseren fikk jeg beskjed om at det ikke var en krone på det, noe som er helt feil men jeg hadde ikke noe annet valg enn å fylle på 630,- nye kroner.

Siden jeg skjelden er ute lenga av gangen hadde jeg jo ikke kledd meg for noen utetilværelse, og da jeg ble stående et kvarter å vente på banen ble jeg ganske kald og frossen. Jeg hadde feilberegnet litt på tiden, og ble ganske snurt når banen gikk rett foran nesen på meg. Den feilen skal jeg definitivt ikke gjøre i morgen nei!!

På veg hjem hadde jeg egentlig tenkt å hoppe av banen på Helsfyr, for så å ta bussen som stopper helt på toppen… Så hadde det seg sånn at min bane kom først å da endte jeg opp med å bli med den til Oppsal, for å handle inn til middagen. Det ble kylling korma med ris, og det smakte veldig godt :o))

Har det gått greit å ta banen i dag? Til en viss grad så har det vel gjort det, men jeg sleit litt på veg til jobb da jeg var innestengt i blikkboksen fra Helsfyr og helt til Tøyen uten at vi stoppet. Prøvde å tenke på alt positivt jeg kunne hente fram, og det fungerte… I morgen er det påan igjen!

10 kommentarer
    1. Ny dag i morgen og dette klarer du atter en dag 🙂 Men nei, slikt har vi ikke her nede vettu. Kun bil som gjelder her i Sarp, for bussen kommer når den passer den!
      – God Kveld, snuppa –

    2. julianogmamma: Jeg mÃ¥ bare fixe dette her…, har ikke rÃ¥d til Ã¥ øse sÃ¥ mye penger ut pÃ¥ parkering mer!! Jeg fÃ¥r se det positive i det… Jeg fÃ¥r masse trim, for det er bare bratte bakker fra t-banen og hjem til meg :o)I Ha en riktig flotters kveld du oxo :o))

    3. SÃ¥ bra, – dette gÃ¥r veldig bra vettu. Ikke alltid det er masse folk pÃ¥ T-banen, – synes nesten det er verre pÃ¥ bussen. DU skulle tatt 31-bussen jeg tar noen ganger……j…. irriterende at man skal betale kr 630, – for noe slik!
      Du kommer til Ã¥ bli sÃ¥ sporty vettu…at det kommer til Ã¥ bli en fare i byen…. ;)))

    4. terand: Takk for det kjære :o)) Første dagen er nok den verste tenker jeg, og nÃ¥ er jeg over det hinderet :o)) Helt enig, det er svindyrt… Jeg har jo 570 stÃ¥ende pÃ¥ kortet, og det mÃ¥ jeg prøve Ã¥ fÃ¥ ut…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg