Borte bra, men hjemme best

I dag sto jeg opp ved 5 tiden for å være klar til Anne kom et par timer senere for å dra til Telemark på dagstur…. Vi skulle besøke min tante Ågot som bor i Atrå som jeg ikke har sett siden i fjor engang. Jeg var nesten helt bevistløs der jeg trådte inn i dusjen, men det kom seg etter at jeg skrudde vannet på nesten kaldt. Da våknet jeg, nesten med et skrik hehehe!!

Vi kom oss avgårde rett før halv åtte, og det syntes jeg var en grei tid å dra på. Det var jevn trafikk hele veien ut av Oslo og til Drammen, men etter det så roet det seg betraktelig. Noen lusekjørere havnet vi jo bak, men greide å komme forbi dem etterhvert. Kjenner jeg blir litt småhissig når folk sitter å luser under fartsgrensen, vifter med armene og skravler med passasjeren. Har ikke helt tålmodighet med sånne gitt. På Notodden har Bluesfestivalen startet, og det var telt, campingvogner og bobiler overalt. Svært få av deltagerna hadde stått opp på det tidspunktet vi kjørte igjennom. Hørte litt senere på dagen at politiet hadde hatt fult opp med å arrestere folk i går kveld for fyll og bråk.




Planen var at jeg skulle ta masse bilder i dag, men dette lille knippet fra båtene ved Mæl er hva jeg kom hjem med. Langs Tinnsjøen var det ikke mulig å stoppe på de plassene hvor man kunne se sjøen, og der det var en liten avkjøring var det så igjenvokst at man ikke kunne se noen ting i det hele tatt. Etter at vi kom til Atrå ble hele kamera glemt….

Vi ble hos tante i ca 4 timer hvor vi satt å skravla så tiden bare løp avsted… Hun fortalte om familieminner som jeg selvfølgelig ikke hadde hørt om tidligere, og siden alt sånt interreserer meg så satt jeg med lutter øre å fulgte med. Neste gang jeg drar oppover skal jeg huske å ta med meg noe skrive med og på for å notere ned litt om familietreet. Den siden av min biologiske familie har jeg ikke utforsket så mye enda, og det er på tide syntes jeg. Tante serverte oss en deilig blandingssuppe med brød til og etterpå var det kaffe og noen søte små vannbaksel til. Jeg hadde ikke vært på graven til min biologiske mor så vi dro bort til Austbygda kirke for å se til den. Hun ligger sammen med sin mor, min bestemor. Etter å ha bodd i Oslo omtrent hele livet har hun nå kommet hjem igjen :o))

Når vi hadde kjørt tante hjem dro vi videre til faren min, som bor i utkanten av Rjukan for et lite besøk. Det ble et mye kortere besøk enn jeg først hadde planlagt, men vi fikk da et par timer hos han også. Lenge siden jeg hadde sett ham også, så det var koselig å treffes igjen.

På veg hjem stoppet vi på den faste Statoilstasjonen før Notodden hvor vi kjøpte oss en hamburgermeny og tok en liten hvil… Jeg hadde ikke spist noe på veldig leng og kjente at kroppen trengte litt drivstoff for å orke å kjøre resten av veien hjem. Kjøpe en liten hamburger, men det var enorm… Da lurer jeg på hvor stor en stor hamburger er.

Hjemme i Casa Fres og Knurr ventet to små pusetasser på meg, og de var så glade at de klatret oppetter bena mine å besnuste meg etter alle kunstens regler. Tante har nemlig en flott hanpus som jeg koste litt med og det kjente jo mine to småtasser, og det måtte jo undersøkes :o))

Nå er denne dama sliten og har bare tenkt til å sitte å stirre tomt på tv’n en stund innen det er på tide å legge kroppen i vater :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg