En pus i fanget…

Mens jeg satt å hørte på litt julemusikk og bare slappet av å nøyt dagen til det fulle kom Vinja å ville ligge i fanget. Hun er så snål, for først hopper hun opp på armlenet til stolen min. Der blir hun sittende en stund å kikke på meg, så reiser hun seg å kommer med et sårt og tynt mjauuuuu mens hun legger seg godt til rett i fanget mitt.

Hun nærmest kaster seg ned når jeg har lagt armen min i en spesiell stilling, for da bruker hun den som hodepute en stund. Da slapper hun helt av å maler høyt mens hun glir inn i drømmeland, og akkurat da kan man omtrent rive ned veggene rundt henne uten at hun reagerer. Når jeg lener meg godt tilbake kan vi ligge sånn å sløve og dorme i evigheter og i dag ble det nesten 1 time. Jeg begynte å miste følelsen i de edle bakdeler så jeg var takknemlig da hun bestemte seg for å hoppe ned, og jeg kunne reise meg opp litt… Kunne sikkert ha løftet henne vekk, men jeg hadde ikke hjerte til å vekke henne :o))

Når mammen drar fram kamera våknet frøkna med en gang å måtte kikke opp for å se hva som foregikk over hode på henne… Siden hun lå så godt fant hun ut at det var like greit å ligge i ro å bli fotografert, for så kunne hun fortsette å sove en stund til….. Noe hun også gjorde :o))

Nå har frøkna hoppa opp i senga mi og ligger side om side med søsteren :o))

8 kommentarer
    1. Kosestund med en katt hadde vært avslappende i julestria, men vi er for mye hjemmefra til å ha husdyr 🙁 Den nye headeren din var skikkelig jul, jeg gikk liksom inn i bildet 🙂 Her er det rødt og ‘gull’ til jul, men til nyttår skifter jeg hele stasen til hvitt og ‘sølv’ – det er meg det 😀

    2. Lene S.: Så koselig at du liker headeren :o)) Det er nok ikke de fargene jeg normalt ville ha brukt, men jeg falt for bildet!

      Det var sånn her også før jeg fikk kattene, omtrent aldri hjemme… Så tok jeg valget å sa ja til niesen min om å ta to av kattungene hennes, og da var det ikke noe annet å gjøre enn å legge om livstilen en aning….. Har jeg angret, nei ikke i det hele tatt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg