Torsdagen som kom og gikk sÃ¥ fort…

De siste dagene har vært lange, og det fikk jeg igjen for til morran i dag…. Når klokka ringte var det ekstremt vanskelig å få kroppen ut av senga, og verre ble det når en varm lodden pus kom smygende å la seg inntil meg å ville kose. Opp kom jeg, men det var tydelig at alt som kunne gå galt også gjorde det i dag så jeg ble litt forsinket med å komme meg avgårde.

Arbeidsdagen løp av gårde med syvmilstøvler siden det var mer enn nok å gjøre…. Jeg følte meg litt stressa for jeg skulle gå tidlig for å trene. Vanligvis så trener jeg hos fysioterapeuten på onsdager, men jeg byttet dag pga at jeg skulle på julekonserten igår. Det er ganske frustrerende å gå tidlig når man har så me å gjøre, men nå er det nå en gang sånn at jeg gjør dette for å holde kroppen min oppegående å jeg føler meg bedre etterpå.

For å slippe å gå tidligere fra jobben flere dager denne uka hang jeg meg på vaskeriet etter at jeg hadde vært på trening…. Jeg hadde en haug med klær til vask i dag, men jeg fikk begynt litt tidligere da maskinene var klare. De nye maskinene vi har fått det siste året er raske, så jeg var ferdig med 4 fulle maskiner allerede kl 17:45. Før så var det ikke uvanlig at jeg holdt på helt til klokka 20.


(bildet lånt fra ica.no)

Nå er juleribba kjøpt inn, og det ble en sånn som den over med god å tjukk svor. Den har ikke så mye fett igjennom kjøttet, men det er jeg ikke så lei meg for. Jeg er ikke så glad i alt fettet, selv om det gjør ribba bedre ved steking. Kjøpte også noen ringer med medisterpølser som jeg la i fryseren. Nå mangler bare poteter og surkål til julaften, men det haster det ikke å handle riktig enda.

På tide ta kvelden, for i morgen må jeg opp tidlig for å være klar med kaffekoppen og lussekattene til Lucia morgen på SVT. Det har blitt en tradisjon å starte 13.12. på den måten, noe som også er veldig koselig.

Ha en riktig god natt, blogges!!

 

7 kommentarer
    1. For min del startet torsdagen med 2 vafler og en kopp kaffe på Esso, så bar det rett bort til svømmehallen, var der kl 0630. Jeg har alltid vært a-mennske, grunnen til at jeg var der så tidlig var at da unngår jeg kø-svømming, men i går var det 4 stk i samme bane etter en halvtime så da sa jeg takk for meg. Senere besøkte jeg mine foreldre. Klesvask og julehandel blir det idag. Ha en fin fredag.

    2. Du er midt i julestria skjønner jeg :- Er det familieribbe du har kjøpt? Den er ikke sÃ¥ feit og kan spises av bÃ¥de liten og stor, størrelsen tilsier at du skal være vertinne for mange pÃ¥ julaften 😉 Vi skal til svigers, sÃ¥ jeg kan ta det helt med ro mht maten iallfall – og takk for det 😀

    3. Det hørtes deilig ut å ha muligheten til å starte dagen med en tur i svømmehallen, og jeg skulle ønske at jeg hadde tid til det. Ingenting er som å gli igjennom vannet i lengd etter lengde :o))

    4. Ja det er familieribbe, og det er akkurat pga at det er mindre fett jeg kjøper den. Ribba pÃ¥ bilde er ikke min, den fant jeg pÃ¥ nettet. Min er pÃ¥ ca 2,5 kg og den er bare til meg…. Jeg skal feire julaften alene, og det er ikke for at jeg ikke har noen Ã¥ feire med, men for at jeg selv ønsker det pÃ¥ den mÃ¥ten. NÃ¥r det gjelder ribba sÃ¥ pleier jeg Ã¥ kjøpe pÃ¥ den størrelsen, for det som blir til overs kan lett varmes opp senere eller brukes til andre retter :o))

    5. Ja det er familieribbe, og det er akkurat pga at det er mindre fett jeg kjøper den. Ribba pÃ¥ bilde er ikke min, den fant jeg pÃ¥ nettet. Min er pÃ¥ ca 2,5 kg og den er bare til meg…. Jeg skal feire julaften alene, og det er ikke for at jeg ikke har noen Ã¥ feire med, men for at jeg selv ønsker det pÃ¥ den mÃ¥ten. NÃ¥r det gjelder ribba sÃ¥ pleier jeg Ã¥ kjøpe pÃ¥ den størrelsen, for det som blir til overs kan lett varmes opp senere eller brukes til andre retter :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg