Så var det hælj igjen

I går klarte jeg noe jeg ikke har gjort på lenge….., sovne i godstolen å ikke våkne før klokka 06:00 til morran i dag. Var jo så stiv å støl at jeg nesten ikke kom meg opp av stolen, og jeg kunne helt klart å blitt der et par timer til men syntes det var greit at kroppen fikk ligge ordentlig en stund før jeg måtte opp. Jeg våknet ikke før kl 11, og det var mye senere enn jeg hadde håpet jeg skulle… Hadde satt alarmen på, men har ikke hørt den!

Det har snødd i mange dager nå, og har kommet en del også. Det snødde da jeg sto opp, men nå har det gitt seg litt… For litt siden så det ut til at det skulle klarne opp men det lar nok vente på seg. Det har heldigvis blitt litt mildere og i dag er det ikke mer enn – 4C noe som er ganske greit egentlig.

 

Jeg er så innmari stolt av Asalean min som fortsatt står like fin som da jeg fikk den 19.12.13. Det har aldri hendt meg tidligere, og jeg sendte nettopp et skrytebilde til naboen å hun svarte med å si at hennes ikke var like fin. Jeg har vært meganøye med å vanne den ca hver 3 dag avhengig av hvordan jorden har vært. Kan hende jeg ikke har vært like flink med det tidligere, men jeg vet jo hvor sarte denne planten er å skal ikke ha store temperatursvingninger når den flyttes fra butikken/garneriet til den pakkes ut igjen.

I går hadde jeg en avtale med Anne om å komme opp til henne etter jobb, for å bli med å hente den nye tv’n hennes. Det var fredag og da er det vanligvis mye trafikk ut av byen, men i går var det ekstra ille. Folk som skulle hjem fra jobb, til fjells, til hytter og de som jobber i Oslo i uken og skal hjem. Jeg brukte litt over 30 minutter igjennom tunnellen å opp til Helsfyr, men da var tålmodigheten min oppbrukt å jeg svingte av å kjørte opp forbi Tveita og videre mot Furuset for å kjøre ned igjen på motorveien der. Det vant jeg nok masse tid på, for den veien var det ikke kø i det hele tatt.

Etter å ha hentet Anne dro vi bort på Metro for å hente tv’n hos Jernia, som har utlevering av varer bestilt på komplett.no. Den var ikke så tung men uhåndterlig for en person alene. Vel hjemme hos Anne løftet vi av den gamle tv’n fra opphenget på tv bordet å fikk skrudd av opphenget. Huff da, det fulgte jo ikke med noen skruer som passet til den nye tv’n til det opphenget, og ingen var å oppdrive hos Anne. Enden på visa ble at vi dro bort på Elkjøp hvor hun kjøpte et nytt tv bord, som tv’n står på og ikke henger på. Det var makent til det jeg har, faktisk, og kostet ikke så mye.

Etter å ha kjørt Anne tilbake hjem dro jeg hjem til megselv igjen…. Klokka var nesten 20 innen jeg var hjemme igjen, og jeg var sliten og sulten siden jeg ikke hadde spist noenting siden kl 12. Orket ikke å begynne med noe varm mat så sent på kvelden, og tok bare et par skiver med brød mens jeg koste meg med QuisDan på NRK.

Kattene ville så gjerne ut på balkongen i sta, og det fikk de jo….. De hadde det som plummen i egget å satt på hvert sitt klatrestativ å så på bilene nede i gaten, som sto å spant og ikke kom av flekken. Det samme hver gang det kommer snø det. Så begynte naboen over å spa vekk snø fra gulvet sitt, og lagde mange rare lyder. Da ble det veldig skummelt å inn forsvant begge to igjen, hehehe!!

Ha en fortsatt fin lørdag folkens, om det er foran tv’n skjermen for å se sport eller dere skal ut i de fine vinterværet, blogges!!

#snø #lørdag #asalea #tv #kø #elkjøp #katt #metro #jernia #komplett.no 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg