Alltid like uheldig

På fredagen klarte jeg å vri den venstre kneet mitt, som er ganske vondt fra før av… Dette skjedde på morningen, og utover dagen ble kneet ganske hovent og stivt. Da jeg skulle kjøre hjem ble det ganske problematisk å gire oppover Svartdalstunnellen når køen tetnet til. På et vis fikk jeg det til å jeg kom meg til Ultra og handlet inn til helgen.

For å toppe vondte i kneet klarte jeg å forstrekke noen muskler i ryggen da jeg bærte alle handleposene fra garasjen, og det var noen av dem. Tunge var de også! Vanligvis pleier jeg å rygge foran oppgangen å bære de inn derfra, men jeg tenkte at jeg nok skulle klare å få dem inn. 

Jeg kjente jo at det strammet litt bak der på fredagen, men tenkte at det ville ordne seg….. Ikke i det hele tatt, og da jeg sto bøyd over kattedoen på lørdagsformiddagen kjente jeg at det ikke var så bra bak der. Det var så vidt jeg klarte å reise meg opp igjen… Resten av lørdagen ble tilbrakt i godstolen foran tv-skjermen innstilt på Netflix, hvor jeg fikk med meg flere filmer og tv-serier. Innimellom måtte jeg bare streve meg opp i stående stilling for å bevege meg rundt litt å strekke på musklene.

I dag er både kneet og ryggmusklaturen mye bedre, og jeg klarer å bevege meg rundt uten å gå bøyd å med smerter…..

Utenfor stuevinduet holder en stor humle på å stange og stange for å komme inn…. Den ble vekket tidligere i uken når det var så varmt og godt, men nå som det har blitt kjøligere igjen vil den gjerne gjemme seg bort igjen til varmen kommer tilbake. Jeg er glad i humlene, og når jeg nå om litt skal planlegge hvilke planter/vekster som skal pryde blomsterbeddet på baksiden, så skal jeg finne noe som tiltrekker seg mange av disse goselige og fluffy skapningene.

På tide å komme seg opp av godstolen for å ordne litt middagsmat, blogges!

#kne #rygg #vondt #ultra #svartdalstunnellen #smerter #netflix #humle #blomsterbedd #planter #vekster

4 kommentarer
    1. TerAnd: Er ikke å ille i dag, så det blir jobb igjen i morgen :o)) Bare en uke igjen å jobbe å så skal jeg ha påskeferie for første gang på mange år :o))

    2. Dumt med det kneet – hÃ¥per det sammen med ryggen blir fort bra. Grattis med ny header, fint bilde. Hvor er det tatt? Skulle vært en tur i skogen idag men da hadde jeg dratt tidlig. Men det var Paris marathon pÃ¥ Eurosport – sÃ¥ skogen mÃ¥tte vike idag. Men det ble bare en liten sykkeltur pÃ¥ ca 2 mil senere idag.

    3. Helge: BÃ¥de kneet og ryggen er mye bedre i kveld, ikke helt bra men bra nok…. Bildet ble tatt ved Kirkeristen i Oslo, rett ved siden av Oslo Domkirke. Man gÃ¥r forbi hjertemonumentet til minne om 22. juli sÃ¥ er man der :o)) Tok det en varm sommerdag i 2013 som jeg var pÃ¥ tur i byen med et par venner!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg