Ble ikke helt sånn

Når jeg sto opp i dag var jeg fast bestemt på at dagen skulle brukes til å gjøre rent i heimen. Jeg kom så langt at jeg fikk vasket kattedoen. Da ble det bråstopp, for jeg skulle ha noe i matskapet og kunne ikke finne det.

Da greide jeg ikke å la være å begynne å dra ut alt som var det, og det er et stort skap med mange hyller. Kjøkkenet zå etterhvert ut som en slagmark, men jeg fortsatte helt til jeg fikk dratt alt ut. Var hvist endel inni der jeg ikke hviste at jeg hadde.

Da jeg var ferdig så var hele gangen ved døra fylt med plastposer med søppel. Nå skal det sies at det var ikke bare matvarer i posene, men også en god del gamle plastbokser som det var og hadde vært noe i.

Det var litt av en jobb å slepe alt sammen ut i søppelrommet, men nå er det gjort.

Jeg stoppet jo selvsagt ikke med matskapet, men rufset igjennom er t par skaper til innen jeg var ferdig.

Nå er jeg dødssliten og hele kroppen verker, og jeg har tatt meg en liten pause ute på balkongen med kaffekoppen og nettbrettet.

Etter en liten hvil skal jeg ta å vaske på badet, mens resten av heimen får jammen vente til i morgen.

#vaske #rydde #matskap #søppel

6 kommentarer
    1. Det var sikkert greit å få ryddet litt i skapet også.
      Du får det nok klart i morgen, så da blir det nok fint til påske.
      Må ikke slite deg helt ut før påsken begynner da

    2. Greit å få rydda ut litt, bedre plass til andre ting da. Det er et ork men med det er en deilig føelse når det er gjort. Ikke slit deg ut – nyt dagen og ta pauser.

    3. Anne: Nå er det så luftig at det er nesten skremmende, og så veldig uvant…. Jeg må bare bli ferdig i morgen, og det gjør jeg nok også. Det er bare badet igjen, og så tørke litt støv i her og der så kan harepuser, kyllinger, høner og haner settes fram :o))

    4. Helge: Jeg skulle ha gjort dette for lenge siden, men har bare utsatt det hele tiden. Nå er det gjort, og det føles veldig godt :o)) Det med pauser er det verre med, for når jeg først setter i gang, jobber jeg til kroppen ikke orker mer… Ble litt sånn i dag også, så nå har jeg krøpet godt opp i godstolen og tullet meg inn i et varmt pledd… Her har jeg tenkt å bli til jeg skal legge meg :o))

    5. lulltove: Om det var så veldig godt for kroppen, er jeg litt usikker på… Den protesterer voldsomt, med rygvondt og veldig stive ledder. Etter en god natt søvn, så er nok alt mye bedre :o) Men for sjel og sinn er det noe helt annet, det føles veldig godt å få ryddet og kastet alt det som jeg ikke hadde bruk for, og det som hadde passert forbruksdatoen for en stund siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg