I går var det min tur

I går var det altså hos meg vi skulle være til god mat og timer med skravling…. Heimen trengtes å shines opp, så etter frokosten var inntatt så dro jeg fram støvsugeren å sugde meg fra rom til rom. Senger måtte grundig gjennomgåes og kattehår fjernes så godt det var mulig. Ute på balkongen var det også samlet seg kattehår i kriker og kroker, men etter å ha satt støvsugeren på max så klarte de ikke å klore seg fast særlig lenge….

Jeg følte meg slapp og litt daff i kroppen, så etter at støvsugeren var plassert på sitt hvilested brygget jeg meg en stor kopp kaffe å satte meg ut på balkongen…

På det tidspunktet hadde sola kommet fram og varmet opp ganske bra, og Ronja var ikke sen om å komme etter når hun så mammen hennes sitte der ute. Hun satt en lang stund å fulgte med på livet utenfor innen hun la seg ned å tok en aldri så liten lur!!

Etter en stund kom Vinja også og inntok sin faste plass i stolen ovenfor meg…. Der satte hun i gang et voldsomt vaskeregime som holdt på en lang stund. At jeg lusket inn å hentet kamera la hun ikke merke til med en gang, men når hun først gjorde det stoppet hun opp å ga meg et anklagende blikk. Hun skulle ikke ha noe av at jeg tok bilde av henne mens hun vasket sine intime kroppsdeler, hihihihihi!!

Etter et par kaffekopper og litt å spise satte jeg i gang igjen, og fikk vasket ned på badet å tørket støv i resten av heimen… Da jeg var ferdig var klokken nesten 15:30, og jeg stupte inn i dusjen for å være klar til Anne kom en halvtime senere. Jeg rakk det akkurat…..

Blomstene jeg kjøpte rett før påske ville ikke mere, og jeg bestemte meg for å dra bort på Plantasjen for å fornye dem. Anne hadde ikke før kommet innenfor døra før vi dro avgårde igjen. Med tanke på at det kan være litt vanskelig å finne gjesteparkering utover kvelden, tok vi min bil bort. I det vi dro avgårde begynte det å regne ganske bra, men det virket som om det bare var en skur så det ble ikke så veldig mye av det.

Jeg skulle egentlig bare ha blomster, men kom over denne “Tenniskrakken” og den var akkurat hva jeg har sett etter. Hadde egentlig peilet meg inn på en fra Åhléns, men denne her var både bredere og litt mer solid så da kjøpte jeg den. Til den som syntes det ser dumt ut med røde lys i de hvite lyktene, så er jeg fullstendig klar over det… De er de siste jeg har igjen fra jul, og da tenkte jeg at det var like greit å bruke dem opp…..

Etter å ha ruslet litt rundt på Plantasjen en stund falt valget på disse blomstene. Jeg kjøpte to av hver, og de gjør seg veldig fint i stue vinduet mitt.

Da vi kom tilbake hit igjen merket jeg at jeg at det pep og surklet i brystet mitt og jeg følte meg litt slapp, noe det har gjort før også…. Jeg har hatt en svak allergi i flere år, men aldri brydd meg med å teste ut hva jeg egentlig reagerer på. Det er tydeligvis noe som holder på å sprette ut om dagen, og at jeg gikk en stund inne på Plantasjen hjalp vel ikke noe på det heller. Mens vi holdt på å skru sammen krakken pep det skikkelig, men det roet seg ned igjen etter at jeg hadde vært inne en stund.

Det var jo ESC finale i København i går, og som seg hør å bør skal det være hjemmelaget pizza da… For å slippe å stå å slave på kjøkkenet gjorde jeg det veldig lettvindt for oss, med å kjøpe inn ferdiglaget pizzabunn. Da var det bare å rulle ut deigen på platen, steke kjøttdeigen å ha i pizzasauen, osten og krydre. Pizzaen ble utrolig god, men veldig mektig så vi orket ikke å spise så mange bitene.

De rosa glassene jeg kjøpte i fjor sommer passet godt til anledningen syntes jeg :o))

Det er ikke ofte at vi ser luftballonger så nære over her jeg bor, men i går kom Soloballongen glidende forbi…. Det så et øyeblikk ut til at den ville lande nede ved Østensjøvannet, men så steg den igjen å kom rett over her jeg bor. Jeg syntes den ser stor ut på tv, men i virkeligheten var det massiv. Vi fløy ut på balkongen med mobilkamera og digitalkamera i hånden for å forevige øyeblikket :o)) Det jeg tok med mobilen var dårlig så det er ikke noe å vise fram, men med digitalkamera ble det straks mye bedre.

Anne ble en stund etter at ESC finalen var over, og dro vel herfra en plass mellom 01:30 og 02:00… Jeg fikk jo selvsagt ikke lagt meg med en gang, og ble sittende en stund å se på Tequila Sunrise på en eller annen kanal. Derfor ble det jo også til at jeg sov til klokka dro over 10:30 i dag, men siden jeg ikke hadde noen planer for dagen gjorde ikke det så mye. Jeg har brukt dagen til å sløve meg foran tv-skjermen og oppdatere bloggen, som jeg ikke har skrevet et ord i på en uke….

Nå derimot er det på tide å løfte baken å ordne litt middag til både megselv og pusene :o))

Ha en fortsatt flotters søndag, blogges!!

#katt #ronja #vinja #plantasjen #rengjøring #kaffe #tenniskrakk #krakk #blomster #allergi #pizza #hjemmelaget #rosa #glass #esc #københavn #luftballong #soloballongen #fotoapparat #digitalkamera #mobilkamera #østensjøvannet #tequilasunrise #film #søndag 

2 kommentarer
    1. Du bar flink i løpet av lørdagen du. Jeg fikk klipt meg på lørdagen, gikk over torget hvor det var matmarked. Kjøpte meg 2 små runde franske oster og gav den ene til min foreldre. Hjalp til med plenklipping og div. MGP fra København så jeg ikke i det hele tatt. I går ble det en skogstur først så en sykkeltur. Og nå er jeg klar for en ny arbeidsuke. Ha en fin dag.

    2. Jeg er allerede også godt i gang med arbeidsuken, som denne gangen blir en full uke. Selv om det var vanskelig å komme opp, var der godt å komme i gang igjen. Ha en fortsatt fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg