En fortjent hvil……

Nå var det jammen godt å kunne sette seg ned en stund med bena på krakken :o)) Jeg har holdt på å rydde hele dagen omtrent, først i papirene mine og så gikk jeg løs på kjøkkenskapene mine. Jeg dro fram alt jeg ikke hadde brukt på evig lenge, og som jeg ikke har savnet siden det ble satt i skapet.


Når jeg var ferdig hadde det blitt to store IKEA poser med ting til Fretex, deri blant en kaffetrakter som vi fikk for noen år siden. Den er nesten ikke brukt så den har noen gode år igjen i seg. Jeg er ikke helt ferdig med å rydde, men det som står igjen nå er bare å flytte litt rundt i skapene sånn at ting står litt mer hensiktsmessig. Noen ting blir brukt oftere og de bør helst stå mer lettvint til enn de har gjort til nå.

Det blir nok mer sånne ryddesjauer frem til jul tenker jeg, for det er litt for mye i skaper og skuffer…. Skjønner ikke hvordan det finner veien dit, hehehe….!! Noen må definitivt ha vært å handlet å lurt noe inn uten at jeg har sett det :o))


Det ble ganske fint vær utover dagen, selv om det blåste ganske kraftig en stund. Litt sol fikk vi også en kort stund innen skumringen og mørket kom snikende igjen. Det er rart hvor mye det har å si for psyken at vi får litt blå himmel og sol vær dag. En av tantene min som bor i en dal hvor sola er borte fra senhøsten til ut i mars en gang, sa for noen år siden at hun ble deppa når sola forsvant. Jeg kunne ikke helt skjønne at det var mulig, for det var jo ikke mørkt… Nå har det vel gått en ca 10 år siden hun sa dette, og nå forstår jeg godt hva hun mener!!


Vinja har surret rundt meg i hele dag, og har ikke vært veldig fornøyd for at mammen hennes ikke har viet henne så mye oppmerksomhet. Med jevne mellomrom har hun kommet inn på kontoret hvor jeg satt mesteparten av dagen, og mjauet veldig sårt å sett på meg med store grønne øyne… Veldig anklagende!!  Det var ikke noe synd på henne for hun fikk egentlig mer kos enn hun ville ha. Det ble jo tid til noen rampestreker også, noe hun er veldig god til å jeg klarer ikke å være sint på henne lenge av gangen!

For en stund siden snakket Anne og jeg om å gå sammen om å steke kromkaker til jul, og etter en lang samtale i kveld ble vi enig om at vi skulle gå sammen å gjøre det på lørdagen som kommer. Det ikke så mange helger igjen til jul, og jeg er for sent hjemme om ettermiddagen til at vi rekker det i ukedagene. Kromkaker er veldig godt, men jeg gidder ikke å steke bare til meg selv for så mye spiser jeg jo ikke.

På tide å komme seg i seng, for i morgen venter en ny dag og ny uke på jobben!

#rydde #papirer #skaper #fretex #kaffetrakter #vær #sol #himmel #vinja #katt #selskapssyk #kromkaker

6 kommentarer
    1. Har stadig noen ryddesjauer, men kunne sikkert holdt på hver dag i et år..om vi skulle få kastet /levert alt på loft og i kjeller som vi ikke buker lenger 🙂
      Før laget jeg alltid krumkaker, men det blir spist sÃ¥ lite sÃ¥nt her..at de siste to Ã¥ra har jeg latt det være…mor og mamma har laget…sÃ¥ fÃ¥r spise det nÃ¥r vi er der..:)
      Fine bilder over her, og søt pus…God natt <3

    2. annebe: Sånn som skap, loft- og kjellerboder ser ut her så tror jeg garantert at jeg kan holde på i mange dager utover på nyåret ja :o)) Min mor lagde noen fantastisk gode kromkaker, og for ikke å ødelegge det gode minnet har jeg ikke turt å prøve meg på dem engang. Nå skal jeg ikke lage røren, bare være med å steke dem, for jeg er knakande god til å rulle dem ser du :o))

      En riktig god natt til deg også :o))

    3. Vil bare si tusen takk for tipset om manikyrsettet 😀 Har vært på JULA nå og der hadde de det til kr 99,90, billig spør du meg, nå skal jeg straks teste det 😉 Ha en god dag på jobb, nå vet jeg hvem jeg kan spørre om det meste, he he.

    4. SÃ¥ flott at de hadde der fortsatt 😉 Jeg føler meg virkelig beæret over at du tror jeg vet sÃ¥ mye, hehehe… Bare hyggelig Ã¥ hjelpe nÃ¥r jeg kan 😉

    5. Referat: NÃ¥ er neglene akkurat passe lengde igjen og lakket med hvit perlemor 🙂 Vi har ikke lov til Ã¥ ha laaange negler pÃ¥ jobben vettu, sÃ¥ nÃ¥ reddet du meg fra Ã¥ fÃ¥ sparken, hi hi. Uhygienisk – og sÃ¥ kan vi jo ved et uhell klore passasjerene 😉 Har du ansatt Vinja som sekretær, med overvÃ¥king av en kjekk kar ser jeg 😀 Takk igjen Ã¥ ha en koselig kveld, tenn alle lys sÃ¥ ingen krok er mørk, det har jeg gjort 😉

    6. Lene S.: Ja, det hadde tatt seg ut at du hadde fÃ¥tt sparken…… Det er greit med lange negler for de som bare er ute etter Ã¥ ta seg ut, men for oss som jobber er det ikke alltid like praktisk… Som du sier er det ikke helt hygenisk heller!

      Vinja er en flott sekretær hun, og veldig flink til å sortere papirene min som jeg printer ut fra printeren. Hehehe, da er det papirer over alt, og frøkna sitter med hode langt inn i printeren å venter på at nye ark skal komme ut.

      På denne tiden av året er nok ingen krok mørk hos meg, hehehe jeg bruker en formye i t-lys hos Nille :o)) Ha en fin kveld videre du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg