Fra rødt til oransje

Om litt skal jeg opp av godstolen, hvor jeg har sittet og fulgt sport på NRK de siste timene, for å ta ned alle røde gardiner og bytte duker. Jeg har ikke stresset med å skifte de, men nå føler jeg at det er på tide å gjøre en forandring.

Før så hengte jeg alltid opp lyse gardiner når julen var over, og jeg syntes det ble så kaldt å upersonlig…. De siste årene har jeg valgt å gå fra rød til oransje sånn at det fortsatt blir lune og gode farger mens vinteren herjer utenfor vinduene. Jeg kjøper jo alltid en haug med røde t-lys før jul, og så ender det opp med at jeg ikke bruker like mange som jeg tror jeg skal, men nå kan jeg jo fortsatt bruke dem til det er tomt.


I går bestemte Anne, Ann-Karin og jeg at vi skulle gå en søndagstur rundt Østensjøvannet ved 11 tiden. Iflg yr.no så skulle det være overskyet, men ikke komme noe nedbør… Da klokken ringte ved 9 tiden å jeg kikket ut, ja da lavet det ned store putevar med snø. Ganske raskt krabbet jeg under dyna igjen å sendte en melding til Anne, og sa at jeg ikke ble med på noen tur i det været. Fikk melding tilbake om at Anne heller ikke ville gå når det var sånt vær. Om de to andre bestemte å gjøre noe annet senere vet jeg ikke… Det snør fortsatt ute, men ikke like kraftig som tidligere i dag.

Da var det opp å komme i gang, blogges :o))

#rød #oransje #gardiner #duker #jul #farger #lun #god #kald #tur #søndag #østensjøvannet #yr #snøvær #snø #ute

8 kommentarer
    1. Oransje er en fin farge. Den bruker jeg på høsten. Nå har jeg gått over til pastell grønt og hvitt i stua og er klar for vår 😉
      Du får fortsette å kose deg inne i dag 🙂

    2. Åse Helen: Jeg bruker også oransje på høsten, så rødt i julen, og så tilbake til oransje fram til påske hvor våren å de lyse fargene blir hentet inn i stua :o))

      Ha en fortsatt fin dag du også :o))

    3. Det blir nok fint når du får byttet gardiner.
      Ble ikke noen tur på oss heller, men får håpe på bedre Vær neste søndag.
      Da kan vi ta en tur da.

    4. Gardiner byttes her to ganger i året, nå henger de svarte oppe og til våren blir de grå hengt opp, alt må matche resten skjønner du ellers får jeg fnatt :-))) Telys har samme farge året rundt, hvite i div lysglass, he he. Her har vi gått på lang skitur i dag, ikke i hagen, he he, men på skogsbilveiene. Rykket ut kl 11, da hadde det sluttet å snø og bare -3 grader, vindstille, perfekt 😉 Du får satse på bedre vær neste søndag 🙂 God kveld til deg!

    5. Det er fint rundt Østensjøvannet, var der ifjor for første gang på x antall år. Forandring fryder i stua når det gjelder fargen, selv har jeg røde gardiner, men vil trolig snart bytte litt til mere farverike. Når det gjelder sport så så jeg to 2 siste parene på 10 000 m fra EM på skøyter. Kramer er en ener og norsk skøytesport er ikke hva det en gang var. Seierspallene fra OL, VM og OL i den sporten har vært dominert av Nederland i årevis. Ha en fin kveld.

    6. Anne: Vi får krysse fingrene for at det blir bedre til helgen, for det hadde virkelig vært koselig å komme seg ut litt. Tatt noen fine bilder osv. Snakket med Elbjørg på formiddagen, og jeg skulle hilse så mye å takke for en veldig hyggelig dag i går :o))

    7. Lene S.: Knis, jeg bytter gardiner flere ganger i året, og da skiftes også duker og sofaputer sånn at det matcher. Ikke bare du som får fnatt hvis det ikke gjøre det skjønner du, hehehe! Før hadde jeg lysglass i alle regnbuens farger, men nå kjører jeg klart glass med matchende lys til gardiner og duker :o))

      Vi har allerede lagt planer for neste helg, og håper at værgudene eller hvem som bestemmer der oppe kan sende litt godvær :o)) Ha en riktig god kveld du også.

    8. Helge: Du har helt rett, vi er ikke en ledende nasjon innen skøytesporten lenger. Det var andre tider før, for da var det ikke om vi fikk en medalje men hvem av de norske som hentet den hjem.

      Østensjøvannet er en perle, men det er jo best å gå der nede når vannet er åpent og fuglelivet florerer. Nå har kan vi gå rundt vannet langt vannkanten hele veien, mot før hvor vi måtte traske opp mot Manglerud for så å gå ned igjen til vannet. Ha en fin kveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg