Null hull :o))

I dag var jeg hos tannlegen igjen, og da tok han røntgen å undersøkte tennene mine. Til min store glede og lettelse fant han ikke et eneste nytt hull noe sted. Jeg hadde sett for meg langt flere besøk og relativt store regninger, men det blir ikke fult så ille som jeg trodde. 

Jeg må tilbake to ganger til, for det står ikke så bra til med tannen jeg mistet plomben i. Den har sprekker på to steder, så det er viktig at den blir gjort noe med så fort som mulig. Fikk time allerede i morgen til å file den ned å tilpasse en krone, og så er det tilbake igjen på torsdag morgen for å få satt inn den permanente tannen. Skal bli godt å få det gjort, og bli ferdig med tannlegen for denne gangen!!
Tannlegen avsluttet dagens time med å fjerne endel tannsten som hadde dannet seg siden sist, og tilslutt fjernet han missfarginger. Jeg har vært veldig bevist på tannstenen, noe som har påvirket hvor mye jeg har åpnet munnen når jeg har smilt eller ledd. Noe jeg gjør ganske mye av :o))

Jeg blir helt drenert for krefter av å være hos tannlegen, sikkert for at jeg ikke klarer å slappe av… Selv om jeg ikke er redd for å gå dit lenger så klarer jeg allikevel ikke å slappe ordentlig av. Nå kjenner jeg at jeg er ganske trøtt og sliten så det er på tide å finne senga å få seg noen timer søvn.

God natt fra meg :o))

#tannlegen #krone #pusse #missfarge #tannsten #sliten #trøtt #sove #tenner

10 kommentarer
    1. Ble ferdig hos tannlegen på mandag etter andre besøket. Tror det er pers i så måte. Min elektriske tannbørste og reseptbelagte tannkrem Duraphat gjør en god jobb. Tannlegen var i godt humør, noe av grunnen var nok at hun skal bli bestemor for første gang i slutten av april mnd. Av og til kan man snakke om andre ting. Bra for deg med null hull, så snart er det påske og da må man unne seg litt godt. Ha en fin dag.

    2. Jeg går til tannlegen(tannpleier) to ganger i året og glemmer nok å puste når jeg sitter i stolen og det er slitsomt. Skrekken er borte heldigvis og nå gjør de det meste uten bedøvelse. Skoletannlegene i min skoletid har mye å svare for, de har foråsaket tannlegeskrekk ho de fleste på min alder.

    3. Da blir vel denne regningen overkommelig 😀 Puss, puss, så får du en suss, det synger tannlegen min når han ser over ‘spisestua’ mi. Jeg går to ganger i året for sikkerhets skyld, men har ikke hatt hull eller noe tull på iallfall 20 år 😉 Nå skal jeg over skyene, der skinner sola, her regner det nå. Ha en fin onsdag og lykke til med helt ny tann i morgen :-)))

    4. Alltid greit med null hull..mer moro å bruke pengene på noe annet 🙂 Men utrolig viktig å følge opp” tannhelsa”…sjelden jeg har hull også …heldigvis 🙂 Fin onsdag videre til deg <3

    5. Helge: Godt du ble ferdig så raskt. Det blir 5 besøk for meg denne gangen. I dag var jeg der for nest siste gangen, for å slipe til den siste tannen til krone. Så skal jeg tilbake igjen på formiddagen i morgen å få den permanente… Da er jeg ferdig for denne gangen :o))

      Snart bare en uke igjen å jobbe å så er det påske, og jeg skal ha fri i over en uke…Det skal bli godt :o))

    6. hobbyting: I morgen er det siste gangen jeg skal til tannlegen i denne omgangen, og om jeg trenger å gå to eller en gang i året får tannlegen avgjøre. Tror det skulle holde med en gang…

      Huff den skoletannlegen…. Det er nok mange generasjoner som har fått ødelagt tennene sine, og som sliter den dag i dag. Jeg er glad for at ting har gått fremover, sånn at ingen behøver å få sånn behandling i dag!

    7. Lene S.: Alt i alt så har jeg betalt 13.340,- for utført arbeid på “spisestua” Jeg regnet med å måtte punge ut med mer, så jeg er egentlig fornøyd selv om dette var rikelig alikevel…. Godt jeg bare har en sesjon igjen i morgen :o))

      Jeg har heller ikke hatt noen hull omtrent siden jeg gikk ut fra skolen, noe som bekrefter at all boringen skoletannlegen fortok var unødvendig.

      Håper du hadde en fin tur der oppe over skyene :o))

    8. annebe: Jeg slapp dessverre ikke så billig unna tannlegen, og måtte ut med over 13.000,-. Hadde det ikke vært for de to kronene, hadde jeg sloppet unna med 1000,-. Jeg trodde det skulle bli mer, så jeg er egentlig ganske fornøyd. Heretter blir det nøye tannpussing og hyppig bruk av tannpirker, sistnevnte har jeg ikke vært like nøye med…

      Håper du har hatt en fin onsdag :o))

    9. Siv Svanem: Ja, mange av oss som er født på 50 og 60 tallet er ofre av datidens skoletannleger, som ødela mer tenner enn de reparerte. Nå er iallefall jeg ferdig for denne gangen å godt er det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg