Ikke helt som planlagt..

Nei, påsken har nok ikke utviklet seg helt som jeg hadde regnet med at den skulle, for de fleste av planene min har dessverre gått i vasken. De første dagene i påsken gikk jeg rundt å var veldig slapp og sliten hele tiden, uten at jeg følte at det skulle være noen grunn til det. Etterhvert så åpenbarte det seg hvorfor jeg ikke var i form…


På onsdag hadde jeg besøk av Anne, og vi var ute å handlet inn til et middagsselskap som Anne skulle holde på Påskeaften. Etter at hun hadde gått var det som om piffen bare gikk ut av kroppen min. Jeg ble sittende å sløve, og følte meg mer og mer elendig. Sent på kvelden hadde jeg fått høy feber, og halsen min krislet. Dagen etter skulle vi jo til Tjøme, som jeg har fortalt tidligere, men den turen måtte avlyses.

Neste dag følte jeg meg en god del bedre, vel iallefall på dagen, så jeg avtalte med Anne at jeg skulle bli med henne og Ann-Karin ned til Akershus Festning. Heller ikke dette orket jeg å være med på, men jeg kom meg da ut av døra å gikk meg en aldri så liten tur igjennom den lille skogen ved siden av. Så grusveien på oversiden av blokkene tilbake igjen, mens jeg fikk tatt noen bilder. Utover kvelden ble jeg feberfri, og jeg var klar for middagsselskap hos Anne neste dag.

Da jeg våknet på lørdag hadde heldigvis formen holdt seg, og jeg følte meg egentlig i ganske bra form.

Vi, og med det mener jeg Terje, M og jeg, skulle være hos Anne kl 16, så jeg hadde avtalt at jeg kulle hente de andre ca 15:30. Som alltid løp tiden fra meg, og jeg var nede hos M 5 min senere enn jeg hadde sagt. Nå var ikke det noen krise, for det tar ikke så lang tid å kjøre opp til Anne derfra. Jeg pleier vanligvis å parkere i garasjen, men vurderte det dit hen at det ikke var så kaldt å liten sjanse for is på ruten så bilen kunne like got stå ute.

                                                                                             (kilde: google.no)

Vi satt oss en stund i sofaen å skravlet mens maten gjorde seg klar i ovnen. Dagens rett ble deilig kalkunfilé fylt med hvitløkssmør på en seng av rotgrønnsaker, og ris med saus. Det smakte bare helt himmelsk godt. Vi har hatt dette før på lørdagsmiddager hos hverandre, og det er like digg hver eneste gang. Jeg hadde tatt med meg øl som “gutta” skulle få til maten, men den som glemte å hente dem ut fra kjøleskapet ved starten av middagen var jo meg. Jeg kom på det, så det ble godt drikke til etter maten i stedet :o))


Anne hadde laget en rå god ostekake som vi tok litt ut på kvelden sammen med en kopp kaffe…. Etterpå ble det litt snaks og snoop mens vi så på ESC 60 års fødselsdag på NRK, et program som både interesserer og irriterer. Etterpå ordnet M sånn at Anne kunne styre YouTube på tv’n via mobilen, og noen timer med mimring over gamle 80 talls slagere fulgte. Pluss noen finske og russiske videoer som var hysterisk morsomme, og som fikk oss til å le høyt. Jeg bestemte meg for å finne igjen disse snuttene senere, for å legge de ut på facebook. Flere må få anledning til å se dem :o))

Vi koste oss igjennom hele kvelden, og klokka dro over 02:00 innen vi klarte å bryte opp for å dra hjem igjen. Jeg svippet de to andre hjemom innen jeg satte nesen hjem til megselv, og kl ble vel litt før 03:00 innen jeg var hjemme. Da var formen min langt nede i kjelleren, for forkjølelsen hadde kommet tilbake med full styrke. Jeg nøs og pusset nesen i et sett, og det var ikke så greit å få sove. Sist gang jeg så på klokken var den nesten 04:00 uten at jeg følte noe behov for søvn, men så må jeg ha glidd inn i drømmeland.

I dag kom Anne en tur til meg på formiddagen, og hadde med seg strikketøyet. Jeg nøs og pusset nesen og strikket i veg på skjerfet mitt, og var i grunnen ganske glad for at jeg bare kunne sitte å slappe av. Det var veldig hyggelig med besøk, og slettes ikke noe slitsomt. Når Anne dro hjem utpå ettermiddagen laget jeg meg en enkel middag, før jeg sank langt ned i godstolen for å fortsette maratonsendingen av Poirot på FOX.

Nå blir det en febernedsettende tror jeg, og så blir det nok senga om ikke så altfor lenge tenker jeg.

Ha en fortsatt fin søndag, bogges :o)

#påske #ferie #syk #feber #hoste #tett #nese # forkjølet #tjøme #tur #akershus #festning #fotografere #middag #selskap #kalkunfile #hvitløk #smør #grønnsaker #risk #saus #ostekake #ost #kake #facebook #snaks #snoop #youtube #film #morsomt #hysterisk #strikke #skjerf #poirot #fox #febernedsettende

6 kommentarer
    1. Kjedelig å være i så dårlig form …men bra du fikk vært med på selskapet ,med deilig kalkunfilet og nydelig ostekake…så i allefall god ut 🙂 Håper forkjølelsen gir seg snart…hjelper sikkert om du får en god natts søvn :))) Klem <3

    2. annebe: For å si det sånn så er jeg glad det er en fridag i morgen… Ingen sjanse for at jeg hadde orket å gå på jobb i morgen. En god natt søvn vil nok gjøre susen, forhåpentlig!!

      Det var et hyggelig selskap i godt selskap med gode venner :o))

    3. Kjipt at påsken gikk i vasken for deg pga sykdom. Håper du snart er bra igjen. Tok en Oslotur igår, tok toget og det var god plass så tidlig. Gikk en runde før jeg havna på Kaffebrenneriet i Universitetsgata, en deilig opplevelse, stort lokale nesten ikke folk. Det var pent og rent der, ikke noe bakgrunnsmusikk og kjempegod kaffe. Fikk med meg noen gode ord på veien ned til Aker Brygge. Mye folk der men de pusser opp plassen der og det bar gangveiene preg av. Men havna etthvert på Olivia og ble mett til en rimelig penge. Da jeg kom hjem sendte skrytemail både til Brenneriet og Olivia. Måtte jo takke for god service. Det er slike mail jeg av og til sender. Ha en fin dag.

    4. Du fikk iallfall med deg den viktigste kvelden, Påskeaften 😀 Håper formen er bedre i dag og at du er klar for jobb i morgen, det er jeg 😉 Vi vinket mannens tvillingbror og kona avgårde hjem til Monaco i går. Vi har hatt det helt topp, ikke noe mas, de er jo kjent her i huset, så da er det mye greiere, de veit hvor brødboksen står, he he. Ellers var det jo grillvær og med tak og varmelamper over halve terrassen spiste vi mye ute 😀 God bedring til deg og ha en så bra 2.dag du kan :-)))

    5. Helge: Så bra da, at du hadde en fin opplevelse fra turen til Oslo. Byen har mye bra å by på. Kaffebrenneriet har veldig god kaffe, og det hender jeg stikker innom å kjøper med en kopp som jeg tar med meg.

      Dessverre ingen bedring av forkjølelsen fra i går til i dag…. Akkurat nå har virkningen av Ibux’n begynt å virke å da er jeg noe bedre en liten stund. Så det blir å ta livet med ro og slappe av inne i dag, for i morgen er det jobb igjen!!

    6. Lene S.: Jeg hadde en veldig fin Påskeaften, og glemte helt at jeg ikke følte meg i form. I går og i dag dessverre har jeg sittet med nasen godt ned i dorullen, for jeg har dessverre ikke papirlommetørkler hehehe!!

      Slike gjester liker jeg, som ikke sitter ved kjøkkenbordet å sulter men som klarer å finne seg mat selv. Veldig slitsomt med den andre sorten, og tro meg… Jeg har hatt dem på besøk!!

      Det er hyggelig å ha familien på besøk, og selv om det er godt å få heimen tilbake for seg selv så blir det litt tomt når de drar hjem igjen. Vi har jo hatt veldig fint vær i påsken, og med litt gode klær på seg har det vært fult mulig å sitte ute grille…

      Ha en fortsatt fin 2. dag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg