Damene på IKEA

Når jeg var ferdig på jobb i dag, litt tidligere enn vanlig, dro jeg opp til IKEA for å møte Anne og Ann-Karin. Jeg skulle jo ikke ha noen ting jeg, bare være med å kikke litt…., ble det sånn? Å, nei da det gjorde ikke det. Jeg kom hjem med noen varer i bagasjerommet.

Vi hadde avtalt i forveien å møtes på kafeen i 2 etg for å spise middag. Anne var først ute, så kom hjem og til slutt Ann-Karin som kom med bussen. Hun ble litt forsinket siden det hadde skjedd en ulykke litt lengre ned i veien. Vi ventet med å kjøpe noen mat til alle var samlet. Jeg valgte en Thai kylling rett, som besto av masse deilig grønnsaker og ris i tillegg til kyllingfileén. Det var kanskje en litt romslig porsjon, men jeg var sulten og spiste den nå opp.


Årsaken til at damene skulle på IKEA i dag, var at Anne og Ann-Karin skulle se på møbler til balkongen… Nå er det nå jo en gang sånn at når man slippes løs i en slik butikk som har så mye spennende, ja da må man bare plukke på omtrent alt som er. Derfor tok det litt tid innen vi kom oss igjennom og fram til balkong/hagemøblene. 

Anne hadde sett seg ut de tingene hun kunne tenke seg i forveien, og endte opp med å kjøpe alt sammen. Et nytt bord, to klappstoler, en krakk og en beholder som kan fylles med vann eller sand til å sette parasollen i. Det kommer helt klart til å bli fint på balkongen hennes når alt er satt på plass. Ann-Karin hadde sett på en sofa på nettet som hun ville se litt nærmere på, men hun kjøpte ikke noe. Sofaen var nok ikke så behagelig å sitte i som den burde ha vært.

Så var det meg da, som egentlig ikke skulle ha noen ting…. Jeg kom hjem med et hvit bord i metall, som jeg har tenkt til å ha utenfor balkongen når sommeren kommer. Da blir det nemlig altfor varmt å sitte på balkongen. I tillegg kjøpte jeg to lette krakker med hvitt plastsete og metallben + en maken beholder som Anne kjøpte til parasollen.

Noen av varene til Anne måtte hentes på lagret på andre siden av gaten, så vi kjørte over dit for å hente det.


Ute pøsregnet da jeg dro til IKEA, og da vi dro derfor bøtta det ned.. Jeg ble ganske våt, og litt frossen så jeg satte opp varmen i bilen. For at Anne skulle slippe å slepe alle møblene opp fra garasjen til leiligheten, ble vi med henne hjem å hjalp til å få alt opp i heimen. Jeg var så vanvittig kaffetørst så jeg inviterte megselv på en kopp eller to, som jeg koste meg med mens vi satt å skravle en liten stund.

Siden Ann-Karin bor i nærheten så kjørte jeg henne hjem…. Når jeg kom hjem hadde jeg bestemt meg for å bare sitte å sløve resten av kvelden, men jeg klarte ikke helt det. Jeg begynte å montere krakkene å satte dem ut på balkongen. Bordet var allerede skrudd sammen selv om de lå flatpakket så det behøvde jeg ikke å gjøre noe med.

Det har vært en lang dag, og jeg er dødssliten så nå går jeg rett å slett å legger meg. God natt!!

#ikea #handle #shoppe #møbler #hage #balkong #parasoll #middag #krakk #bord #klappstoler #regnvær #pøsregn #sofa #montering

8 kommentarer
    1. Ikea har stort utvalg men sjelden jeg er der. Det blir gjerne en liten maraton fra man kommer inn til man går ut. I mellomtiden har man trimmet både seg selv og visakort. Man må handle etter behov og ikke etter lyst. Men det er klart man må unne seg noe nytt. Og jeg håper dere ble fornøyd med det dere kjøpte. Det regna fælt i går, alle som er plaget av pollen satt nok pris på det. Det blir guffent på veiene når det regner for mye, glatt, vannplaning og kaos.

    2. Helge: Hvis man leter lenge nok, sÃ¥ tror jeg faktisk at man kan finne det meste der. Ingen av oss handlet mer enn det vi hadde rÃ¥d til, og ingen visakort ble skadet i betalingsprosessen :o)) Det har vært veldig glatt pÃ¥ veien de siste dagene pga regnet, noe jeg merket da jeg hadde litt god fart inn i en sving. Det gikk greit, men jeg kjente at bilen begynte Ã¥ dra ut mot siden….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg