Deilig krydderkake(r)

Når jeg ruslet rundt på Ultra og handlet i dag, svingte jeg forbi der hvor bla Toro har sine ferdigposer med kakemix… Øynene mine landet på en pose med krydderkake, og jeg klarte ikke å la være å kjøpe et par stykker. Krydderkake er noe av det beste jeg vet, og det er evigheter siden jeg hadde bakt en.

Jeg pleier vanligvis å bake sånne kaker i langpanne, men denne gangen valgte jeg å bruke silikonformer. Formene skal forestille en muffins/cupcake.


Jeg smakte på en av de små til en kopp kaffe i sta, og de var veldig gode… Den store skal jeg ta med meg når jeg drar til Anne i morgen, for det er jo godt med en kakebit til kaffen etter å ha spist litt. Det ble ganske mange luftehull i bunnen av kakene ser jeg….

Var ganske sliten da jeg kom hjem fra jobben i dag, og jeg hadde mest lyst til å krype under dyna etter at jeg hadde spist middag. Hadde jeg ikke bestemt meg for å bake, så hadde jeg nok antageligvis gjort deg også.

I går fikk jeg endelig flytta rundt i kjøkkenskapene mine, noe jeg hele tiden planla til hver helg men som aldri ble til noe. Årsaken til omorganiseringen var at jeg hadde så dårlig plass i de skapene hvor jeg hadde diverse boller, fat og lignende. Nå har tørrmaten blitt flyttet til skapene over benken og ovnen, mens bollene o.l. har fått overta matskapet. Litt uvant at det er sånn, og flyr hele tiden til feil skap når jeg skal ha noe, men jeg venner meg nok til det…

#bake #kake #krydderkake #langpanne #silikonformer #ultra #handle #toro #kakemix #kaffe #omorganisering #kjøkkenskaper #matskap

2 kommentarer
    1. Er sjelden eller aldri på Ultra og handler. Men utvalget av kaker og anna godt er stort der som mange andre steder. Må unne meg noe godt seinere idag.

    2. Ultra er faktisk min favorittbutikk. Der har de en flott ferskvaredisk, som ikke finnes i billigkjedene. I tillegg til det ellers så store og varierte tilbudet de har av varer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg