Jeg rydder og rydder

I går flyttet jeg rundt i kjøkkeskapene mine, og fikk satt ting litt mer hensiktsmessig… Det jeg bruker til stadighet i de nederste hyllene, og det som kanskje blir brukt en til to ganger i året lengst opp. Jeg brukte det meste av dagen på å få orden på alt sammen, men så ble det veldig bra også. 

Anne ringte meg på ettermiddagen og spurte om jeg ville være dem henne og Ann-Karin i Skulpturparken på Ekeberg i dag. Jeg var veldig fristet til å være med, men så fant jeg ut at det var best å bli ferdig med ryddingen. Det er bare litt over en uke til de kommer for å skifte vinduene mine, og da må jeg ha plass i skapene mine til de tingene som ikke kan stå framme mens de holder på.

Ryddingen i skapene mine var planlagt selv om ikke vinduene skulle byttes ut, men kjenner jeg meg selv så ville det nok ikke stått øverst på prioriteringslista akkurat nå.


Når jeg var ferdig med å rydde hadde jeg fått to store sorte søppelsekker + noen små poser. Jeg fortsatte den gode trenden og kastet eller la i gi bort haugen det jeg ikke har brukt på en stund. Det var veldig effektivt.

De siste årene har jeg handlet mye hos Black Design, nå Casa Design, og har endt opp med lysglass i alle regnbuens farger. Flesteparten av dem har jeg ikke brukt på lenge, så de går til glasskonteineren. Det ble 3 store Ultra handlenett til slutt. Jeg kunne selvsagt ha gitt dem til Fretex, men jeg gidder ikke å kjøre dem dit… Da jeg var ute å kastet søppel, tok jeg med meg alt sammen å plasserte i bilen. Tenkte først å kjøre bort å kaste dem med en gang, men ombestemte meg… Gjør det i morgen på veg hjem! Dessuten var en del av dem blitt misfarget, da de ikke tåler å tørkes av med en fuktig klut. Nå bruker jeg stort sett lysglass med klart glass.

Tidlig på formiddagen i dag var det så fint vær at jeg tok med meg kaffekoppen ut på balkongen, og satt der en stund mens jeg bladde igjennom gårsdagens avis. De siste årene har det blitt mer og mer trafikk nede i gaten, og det kan til tider være ganske støyende når man sitter ute. I dag derimot var det helt stille og rolig og nesten ikke en bil å se….. Det var rene luksusen :o))

Nå har jeg akkurat lakkert neglene mine med en av de nye Essie lakkene jeg kjøpte på fredagen. En varm lyseblå farge! Så fort jeg har lakkert neglene kommer Ronja for å få kos. Ikke så greit å stryke og rufse pelsen hennes med fuktige negler, men det bryr hun seg ikke det sport om. Hun står på to ben å mjamrer seg å stanger til meg, og selvsagt får hun viljen sin. Det gjelder å være forsiktig så jeg ikke ødelegger lakken min…..

NÃ¥ blir det en kopp kaffe og en muffins eller to :o))

#rydde #kaste #søppel #fretex #glass #lysglass #konteiner #essie #neglelakk #lakk #negler #kaffe #muffins #balkong #trafikk #biler #skulpturparken #ekeberg

6 kommentarer
    1. Rydding kan være bra og da fÃ¥r man en oversikt pÃ¥ hva man har. Helgen har vært grei men kan litt spesiell med en deltagelse i en begravelse pÃ¥ fredag. En tante av meg mÃ¥tte gi tapt for kreften kun 66 Ã¥r. Vi dro til Herøya hvor det var en vakker begravelse med minnestund. Tante var den yngste søstra til min far som nÃ¥ kun har 6 søsken igjen. Men merkelig nok var det bare 1 minnetale under minnestunden etter tante. Resten av tiden ble mere og mere et “slektstevne”, var det flere som sa etterpÃ¥. Resten av helgen var fin, tok en lang sykkeltur lørdag og en skogstur om kvelden. I gÃ¥r ble det bare avslapping og ikke en meter pÃ¥ sykkel. Ha en fin dag.

    2. Helge: Jeg er veldig fornøyd med ryddingen sÃ¥ langt, men jeg er ikke i mÃ¥l enda. I løpet av neste helg mÃ¥ jeg være ferdig…

      Huff, det er trist når man mister noen så tidlig. Kreft er ikke en verdig sykdom, og det er tungt å se de man har kjær bare blir svakere og svakere . Var igjennom med det da min mor fikk sykdomen, og senere døde av den. Det var vondt :o( Har også vært med om at begravelsene blir et slektstevn hvor stemningen kanskje er noe mer lystig enn den burde være. Ha en riktig god natt.

    3. Iselin Renée: NÃ¥ mÃ¥tte jeg bare ta tak i det… Har planlagt det mange ganger, men nÃ¥r andre tilbud kommer sÃ¥ har det blitt sÃ¥ som sÃ¥ med ryddingen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg