Ny sveis og lunch med venner

Endelig kom finværet tilbake igjen her i Oslo, og det var med en skikkelig sommerfølelse jeg dro opp persiennen på soverommet til morran i dag. Sola hadde varmet opp gradestokken så den viste + 33C, men det var jo selvsagt ikke så varmt ute. På skyggesiden var gradene rundt + 15C når klokka var rundt 9.

Jeg hadde time hos frisørdamen kl 11 til klipp og farge… Egentlig så hadde jeg time for 14 dager siden, men da hadde jeg avtalt med Anne at vi skulle gå i byen så jeg fikk flyttet timen til denne lørdagen i stedet. Det var virkelig på tide nå, for det var blitt så langt og flisete at det ikke var noe pent lenger.


Håret mitt har blitt ganske tynt og pistrete de siste årene, så jeg er nødt til å holde det kort. Allikevel ikke for kort som det det ble forrige gangen, for da har jeg ingen råd med å ordne det selv. Når jeg var ferdig var det blitt akkurat sånn som jeg ville ha det…. Mitt eget lett grånende hår var blitt dekket av en en fin lys farge :o))

Jeg var en snartur hjemom før jeg dro en tur ned på Brynsenteret for å kjøpe noen ruller med plast til å legge på gulvet når vinduene skiftes. Vi får plast men den er så tynn at den er ikke noe å legge på gulvet for den sklir å går i stykker. Mens jeg var der fikk jeg melding fra Terje som lurte på om vi skulle finne på noe. Jeg forsøkte å ringe ham, men fikk ikke kontakt. Luringen hadde satt telefonen på lydløs, og ikkehørt når jeg ringte. Han ringte meg tilbake, og vi ble enig om å treffes for å dra et sted for å spise lunch.


Etter noen missforståelser om hvor vi skulle møtes, hentet jeg ham og M ved Mekonomen i Christian Kroghs gate. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig på hvor vi skulle dra, men Terje hadde et forslag om å dra til Karlsborg Spiseriforretning ved Ekebergrestauranten. Jeg hadde ikke vært der før, og viste ikke helt hvordan jeg skulle kjøre dit. Etter litt rot så kom vi dit, men det skulle vise seg å ikke være så lett å få parkert bilen. Jeg endte til slutt opp med å kjøre inn i mellom noen trær midt i bakken.

Været var så nydelig så vi bestemte oss for å sitte ute å spise, og valget falt på balkongen. Derfra kunne vi se ned mot Oslo og utover fjorden.


M og jeg valgte en kyllingrett med poteter, spinat og tomater, mens Terje valgte en laksesalat. Det fulgte med en salat til vår rett, men den kom så sent at vi mer eller mindre hadde spist opp maten. Da var jeg mett og orket ikke å spise salaten. 


Til dessert valgte vi alle tre en epleterte med karamell og is sammen med en kopp kaffe… Den smakte så godt at vi alle satt der å sa mmmmm for hver munnfull vi tok :o))


Sola lekte litt gjemsel med oss, men når den var framme så stekte den ganske bra. Jeg har blitt en ordentlig frysepinne de siste årene, så jeg syntes egentlig at det bare var deilig å bli varmet opp litt. Planen i dag var egentlig ikke å sitte ute noe særlig i allefall, og derfor hadde jeg ikke smurt på noen solfaktor i dag. Så jeg var litt bekymret for at jeg skulle bli solbrent, men så lenge var ikke solen fremme at det skjedde.



Det var en flott utsikt fra balkongen våres, og jeg passet på å ta noen bilder utover fjorden. Jeg bestemte meg ganske raskt for at jeg ville komme tilbake til Karlsborg Spiseriforretning senere i sommer, men da skal jeg ikke bruke bilen for det er så vanvittig vanskelig å parkere der. Mye bedre å ta banen/bussen ned til Oslo, for så å ta blåtrikken oppover mot Ekeberg. Ikke tar det særlig lang tid heller.

Jeg kjørte Terje og M tilbake til Carl Berner på veg hjem… Hjemmet ventet to veldig selskapssyke puser, som helt klart ga uttrykk for at de syntes at mamsen deres hadde vært borte litt vel lenge. En snartur ned på Brynsenteret som mest sannsynlig hadde vart i en time, endte opp med en hærlig dag med gode venner som vart i mange timer. Etter å gitt dem våtfor og kost masse med dem begge var fornøyde igjen :o))

Nå sitter jeg å sløver foran tv’n med Mojito i glasset mitt :o)) Her blir jeg nok sittende en god stund til å bare nyte lørdagsnatten som snart går over til søndag :o))

#frisør #klippe #hårfarge #ultra #bryn #senter #lunch #venner #karlsborg #spiseriforretning #kylling #spinat #tomater #epleterte #karamell #is #kaffe #sol #sommer #varme #lørdag #fritid #oslo #fjorden #utsikt #parkering #ekeberg #tbane #buss #trikk

2 kommentarer
    1. Jobbet sent siste uke derfor rakk jeg en lunch på Glass her i byen endag. Fant en plass i skyggen og tok et rekemåltid med tilbehør. Det kom flere folk til etterhvert men jeg fikk god og rask service. Det var virkelig fint i går, fikk med nye tursko i går som kun skal brukes i terreng/skogen, ellers sjekka jeg en ny kiwibutikk som var stor og fin, god palss mellom reloene og bra med p-plasser. Min lokale nærbutik av en kiwi er et hundhus i forhold. Gikk 9 km i skogen tidlig på ettermiddagen før jeg om kvelden tok en sykkeltur på 1,5 t. Det lukta grillkveld flere steder så det er koslig at folkk setter pris på sommern utover nå. Vil oppleve mye utover tenkte jeg på, lokale severdigheter, sykkelturer og smake jordbær. Det er sommer så det kan man nyte på ymse vis. Ha en fin dag.

    2. Helge: Du har hatt en aktiv dag ser jeg :o)) NĂĄr vi har sĂĄnne fine dager som vi hadde i gĂĄr, og til dels i dag mĂĄ man passe pĂĄ ĂĄ være ute. I følge metrologene sĂĄ har vi styggvær i vente. Det har ikke blitt noe utetilværelse pĂĄ meg i dag, for jeg har holdt pĂĄ med ĂĄ gjøre heimen klar til tirsdagen nĂĄr de kommer ĂĄ skifter vinduene mine. Jeg ser ikke fram til de neste dagene… Først rydde vekk alt fra vinduene sĂĄ de kommer til, og deretter gjøre rent etter dem ĂĄ fĂĄ alt pĂĄ plass igjen, huff!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg