Sjal til besvær…

På fredag våknet jeg med feber i kroppen, men jeg kom meg da opp av senga og inn i dusjen… Kroppen hadde nok mest lyst til å bli liggende under dyna, men det var ikke et alternativ. Det var svinkaldt ute, og jeg orket ikke tanken på å gå ned til t-banen å bestemte meg for å ta bilen. Den hadde derimot stått ubrukt en hel uke i kulda, så jeg var veldig spent på om den ville starte. Etter å ha hostet og harket litt, så dro den i gang.

Formen var enda verre på lørdagen, så jeg holdt meg ganske i ro hele dagen. Jeg var invitert bort på Taco på kvelden, men det måtte jeg bare avlyse. I stedet satt jeg meg i stua godt innpakket for å holde varmen , og siden jeg var lei av å strikke pulsvanter hele tiden bestemte jeg meg for å strikke noe annet. Tidligere i uken hadde jeg funnet en pose med Viking Balder-garn og et mønster til en sjal, og det bestemte meg for å starte med.


Mønsteret på sjalet er jo noe av det enkleste i verden, men jeg klart selvfølgelig å rote det til… Ikke bare en gang, nei da…. 4 ganger!! For å få disse “stripene” oppover sjalet, foretar man en felling samtidig som man legger til et kast. Det var dette kastet jeg klarte å rote med, for på jeg tok det etter at jeg hadde felt av i stedet for foran. På den måten ble mønsteret forskjøvet, og ingenting stemte. Nå har jeg klart å få orden på det, og jeg har kommet et stykke lenger nå enn på dette bildet.



I dag har lekt meg litt med plastperler, som jeg har en god del av… Prøvde ut forskjellige kombinasjoner, hvor av alle var langtfra vellykket. Andre igjen var jeg mer fornøyd med. Jeg har noen ideer til hvordan jeg kan bruke dette til pynt, men det kommer jeg tilbake til, når jeg har testet ut om det fungerer. Noen ganger er det gøy å sitte å pusle med sånne ting

Nå skal denne damen krabbe opp i køya, og forsøke å sove av seg litt mer feber….

#feber #syk #dårlig #sjal #strikke #feil #rekkeopp #frustret #håndarbeide #hobby #plast #plastperler #fargerikt #gøy #moro #tidsfordriv #sove

6 kommentarer
    1. Jeg liker å drive å pusle med litt hobbyvirksomhet. Bordskånere har jeg laget i forskjellige farger som matcher dukene jeg har.

      Det blir gøy å se hvordan dine blir :o))

    2. Så artig mønster på sjalet, men utrolig ergerlig å gjøre feil og måtte ta opp igjen! Fine perlebrikker også, – jeg likte ekstra godt de stjernene. Her i huset er det også endel sånt, for junior på 6 år er ikke så veldig glad i det, tror jenter liker det bedre. Bra tips om å lage sånne til å sette glass på. God bedring!😊

    3. Ble litt oppgitt over å måtte rekke opp så mange ganger. Da jeg tok det frem igjen i dag, oppdaget jeg at jeg hadde klart det igjen…., sukk!

      Det er vel kanskje ungene som driver sånne perler, men jeg syntes faktisk at det er litt gøy jeg da. Har laget flere underlag for glass og kopper i forskjellige farger. Da kan jeg bytte når jeg bytter duker ??

    4. Hehe, det kan bli det hvis jeg slutter å gjøre feil ?? Forkjølelsen er inne i et nytt stadie, for denne damen har mistet stemmen. Noen vi sikkert syntes at det er bra…… ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg