Trist ute, men kos inne

Jeg våknet før kirkeklokkene begynte å dundre i dag, og ble liggende å dorme meg en stund i senge… Normalt pleier jeg ikke å ha firbente gjester i senga på morningen, men i dag lå det en lurvete pus ved siden av meg å sov. Det var Ronja, som våknet når hun merket at jeg begynte å røre på meg. Hun smøg seg tettere inntil meg, og ga fra seg noen godlyder når jeg rufset og strøk henne over pelsen. Som regel pleier hun ikke å ligge i ro så lenge av gangen, men i dag forhastet hun seg ikke, noe jeg syntes bare var koselig.


Vinja kom etterhvert hun også, og da måtte hun få litt kos av mamsen sin hun også. Til slutt hoppet begge kattene ned på gulvet, og den nye filleryen, å ble liggende der å strekke på seg å nye morgenen. Jeg hadde ingen planer for dagen, så jeg forhastet meg ikke med å stå opp. Det var så deilig å bare ligge under dyna å nyte å vite at jeg ikke måtte stå opp.

Dagen har i grunnen bare vært sånn… Sløv, lat og bare hærlig :o)) Etter at kattenes morgenstell var tatt, brygget jeg meg en stor kopp kaffe å sank langt ned i godstolen med laptoppen i fanget.. Det er så deilig med sånne late dager innimellom :o))Det er jammen ikke mye snø igjen ute nå, bare noen små hauger her og der. Hele formiddagen har det regnet, og gradene har ligget på ca +5C det meste av dagen. Jeg hadde skrudd ned varmeovnene, men siden det ble så mildt ute ble det huskaldt inne så jeg måtte skru de opp igjen.

Siden det er Fastelavnssøndag har jeg tatt ut boller fra fryseren, som snart burde være tint nå. Sent i går fant jeg ut at den kremfløten jeg hadde i kjøleskapet hadde gått ut på dato i 2015. Den hadde stått bak matfløten som hadde lang holdbarhet, og da oppdaget jeg det ikke. Ikke så mye annet å gjøre da enn å hive seg inn i bilen for å skaffe en kartong. På Rimi borte på Oppsal hadde de ikke igjen noen ting, så jeg dro ned på Prix ved Østensjø hvor de hadde mer enn nok. Det er jo typisk meg å ikke sjekke noe sånt i forveien… Enda godt jeg så det i går, sånn at jeg slapp å dra bort på Bunnpris på Ryen.

#søndag #sløvdag #sløv #lat #kosedag #ronja #vinja #katter #fastelavn #fastelavnssøndag #boller #krem #kremfløte #regn #varmegrader #instamag #rimi #prix #oppsal #østensjø #bunnpris #ryen

7 kommentarer

Siste innlegg