Røde hjertemuffins ❤

Siden det er Valentine i dag fikk jeg lyst til å bake litt, og bestemte meg for å lage noen muffins… Det ble ikke fra bunnen av, for jeg hadde ikke alt jeg trengte i skapet til det. Jeg hadde en ferdigpose med muffinsblanding, og anledning dagen så tok jeg litt rød food paste i røren. 


Jeg hadde først tenkt til å steke dem i papirformer, men så kom jeg på at det var ganske lenge siden jeg hadde brukt cup cake/muffins jernet mitt. Så jeg dukket inn i skapet og dro det frem. Til jernet følger det med 3 forskjellige former, vanlig muffins/cup cakes, cakepops og hjerteformer. Jeg sto ikke særlig lenge å lurte på hvilke former jeg skulle bruke i dag :o))


Jernet tar 7 kaker av gangen uansett hvilket av formene man velger å bruke. Kakene blir nok kanskje litt mer kompakte og ikke fult så luftige når jeg bruker jernet men smaken er det ikke noe å si på. Ble ganske fine disse her, om jeg skal si det selv :o))


Jeg må vise dem alle sammen, for det gikk nemlig ikke helt problemfritt…. Ved første stekingen så trodde jeg først at jeg ikke hadde fått festet den øverste formen ordentlig, for den ramlet ned sånn at kakene ble skjeve og rare. DET ER DE HELT NEDERST, HVIS DU VAR I TVIL. Etterhvert skjønte jeg at jeg faktisk hadde fått festet den, men da jeg skulle sjekke om kakene var ferdigstekte så hadde jeg trykket på knappen som løsner formen. Etterpå gikk det knirkefritt :o))

Måtte jo prøvesmake litt til formiddagskaffen min, og de var veldig gode, nam nam :o))

#rød #hjerter #hjertemuffins #muffins #cupcakes #muffinsjern #steke #valentine #søndag #bake

15 kommentarer
    1. De ble fine ut og smakte ikkert herlig. Valentine er en sak vi har tatt fra USA som mye anna, Det er blitt en sikkelig opptur for butikkene men kjipt for dem at morsdagen og valentin er på samme dag i år. Men slik er det bare av og til. Vi feira litt på fredag sammen min fars 88 års dag som var på fredag. Ha fortsatt en fin dag.

    2. Helge: Nå feirer jeg egentlig ikke disse dagene noe særlig. Butikkstanden drar helt klart nytte av Valentine, og tjener rått på alle effektene de tilbyr.

      Skulle bestille en bÃ¥rebukett pÃ¥ fredag, og da hadde jeg lyst pÃ¥ røde roser sammen noen andre hvite blomster. Fikk beskjed om at de var mer eller mindre utsolgt pÃ¥ røde roser og trodde de ikke fikk inn flere pÃ¥ en stund. Dersom de skulle fÃ¥ det ville prisen være doblet da det var sÃ¥ vanskelig Ã¥ fÃ¥ tak i……

    3. Kjempesøte hjerter og passer jo bÃ¥de til Valentins- og morsdag. HÃ¥per du har hatt en flott dag og god kveld!😊

    4. Hender man må plundre litt ja..hehe.. Men de ble veldig fine ..og bra de smakte godt også :)) Har blitt litt søtt til kaffen her i dag også :)) Kos deg med kvelden <3

    5. annebe: Hehehe, jeg plundrer alltid i starten nÃ¥r jeg skal gjøre noe… Det ordner seg alltid til slutt :o)) NÃ¥ har jeg akkurat tatt en kveldskaffe med et par hjerter til, mmm! Ha en fortsatt god kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg