Tett igjen

I romjulen ble rørene i kjøkkenvasken min helt tett, og jeg holdt på i flere dager med å få åpnet dem igjen. Etter å ha gått til anskaffelse av et par flasker med Plumbo Heavy gel, så ordnet det seg å vannet flommet fritt ut hvor det nå enn blir av. Jeg tenkte at nå ville det holde en god stund. Hvor feil går det ann å ta….

I går startet det opp igjen, og det var så vidt vannet rant ned når jeg tappet vann. Det var heldigvis ikke like tett som sist, men det ville nok ha blitt det hvis jeg ikke fortok meg noe.

             

På veg hjem fra jobben dro jeg innom Meny på Bryn å kjøpte med et par flasker med Plumbo. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å tømme begge to ned i sluket. Jeg var spent da jeg for litt siden testet ut om det var åpnet, og heldigvis var det blitt det. Jeg ble veldig overrasket over at det begynte å bli tett igjen, for jeg har vært supernøye med å ikke tømme fett ned i vasken. Så vis det nå begynner å bli tett igjen om kort tid, ser jeg ingen annen løsning enn å ringe en rørlegger som får åpne opp å rense rørene.

Håper ikke at det blir nødvendig, men man vet jo aldri.

#vasken #rør #sluk #tett #plumbo #gel #irriterende #oppgitt

8 kommentarer
    1. Jeg har sønn som er rørlegger, men må ofte bruke plumbo..eller sugekopp, Det er bare sånn som skjer det sier han..hihhi.. Så jeg heller litt nedi, ikke plumbo,men noe flytende..sånn innimellom.. Lykke til! 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg regner med at det skjer igjen, men håper ikke det blir på en stund enda. Jeg må si at Plumbo gel, er det beste og mest effektive jeg har brukt hittil :o))

    3. Kjedelig med rør som går tett. Under vasken er det noen plastrør som går i sving, for at det skal bli vannlås (altså at ikke lukt fra systemet skal komme opp på kjøkkenet. De kan skrus av og tømmes, for det er som regel der problemet er. Husk å ha ei bøtte under, for det er vann m.m oppi de. Kanskje du kan få en nabo til å hjelpe deg, om du ikke ønsker å gjøre det selv da? Ellers tror jeg du får det til.😊👍

    4. Hanne Beate: Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte så langt at jeg kunne forsøke å fixe problemet selv. Er heldigvis ikke født med 10 tommeltotter, så jeg tror nok at jeg skulle kunne klare dette. Takk for at du minnet meg på det ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg