Oppskrift på Klin kokos kake

Jeg lovet å legge ut oppskriften på Klin kokos kaken når jeg tak i den, og i går oversendte venninnen min den til meg. Se under bildet:

Klin kokos kake:

  • 2 dl vann
  • 500 gr sukker
  • 8 plater gelatin
  • 1/2 dl kokende vann
  • 250 gr kokos
  • kokesjokolade100 gr lys 
  • 40 gr kokosfett
  • 2 ts vaniljesukker

Kok vann og sukker i 15 minutter. Legg samtidig gelatinen i bløt i 10 minutter. Ta den deretter ut og klem ut vann og rør den ut i 1/2 del kokende vann. Hell det sammen med vaniljesukker og sukkerlaken. Pisk dette til det er stivt og luftig. Bland deretter i koko og hell i springform, og sett kaken kaldt i ca 2 timer. Ønsker du en høyere kake, bruk da en mindre springform.

Smeltet sjokolade og kokosfett over kaken og før blandingen stiver dryss over litt kokos.

#bake #kake #klinkokos #sukkerbombe #kaloribombe #godt #smaksens #blogg

14 kommentarer
    1. Tusen takk for oppskrift!💕 Jeg googlet den etter at du hadde skrevet om den i et tidligere innlegg, men flott Ã¥ fÃ¥ oppskriften som venninnen din har!👍

    2. Hei igjen!😊 Jeg skal lage den idag, men har bare 4 gelatinplater, sÃ¥ da blir det halv oppskrift. Hvor stor springform bruker du til hel oppskrift?

    3. Hanne Beate: Oi sann… Jeg har ikke bakt kaken selv, men jeg mener Anne sa at hun brukte den minste av formene sine, og den er vel mellom 19 – 20 cm. Jeg tipper pÃ¥ ca 26 cm. Fikk ikke tak i bakeren i skrivende stund.

    4. Takk for svar!😊👍 Siden jeg bare lager halv oppskrift idag, har jeg den i en bolle, for den minste formen jeg har er 24 cm. Da prøver jeg den neste gang. Fordelen med denne kaken er at den ikke hever seg, sÃ¥ det holder om man fÃ¥r plass til den i formen. Er jo fin som dessert ogsÃ¥, sÃ¥ det gÃ¥r an Ã¥ ha den i porsjonsformer. Ønsker deg en fin lørdag!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg