Jentene har flyttet ut

Når vi har så god temperatur, og solen står høyt på himmelen kan balkonglivet starte opp igjen… Søstrene Lillepuzdatter av Skånevik (Vinja og Ronja) benytter hver anledning til å nyte det fine været. De elsker å være på balkongen, og desto varmere det er der ute desto bedre i følge dem. Om sommeren kan gradene komme opp i nærmere +50 C i løpet av dagen, og når jeg kommer hjem løper de til balkongdøra for at jeg skal slippe dem ut.

Så lenge jeg fyller opp vannskålen deres med vann så ser det ikke ut til at de har noe problemer med varmen. De kommer inn innimellom å avkjøler seg i stua en liten stund, og så er det ut igjen.

Bakerst ligger Vinja på krakken, mens Ronja har overtatt favorittstolen til søsteren. Vinja anser nemlig at den stolen er hennes, og hun kan til nød låne den bort til søsteren i korte stunder. I dag var tydeligvis et sånt tilfelle ❤ De er ikke alltd like gode venner, men når det gjelder så passer de på hverandre.

Når jeg kom ut for å nyte en kopp kaffe i solen, kom Vinja å la seg på bordet ved siden av meg. Helst så ville hun nok ha ligget i fanget mitt, men hun ble på bordet.

Ronja flyttet seg ikke fra stolen når hun først hadde klart å kapre den… Hun lå hele tiden å kikket på søsteren, for å se om hun gjorde tegn til å prøve å ta tilbake godstolen. Det skjedde ikke, for da jeg gikk for å fylle opp kaffekoppen hoppet Vinja inn i det gamle klatrestativet å la seg der for å ta en lur.

Jeg burde egentlig ha vasket ned balkongen i dag, men jeg er så død i kroppen og leddene mine at jeg tror jeg venter. I dag skal jeg bare nyte dagen, så kan jeg heller ta balkongvasken til uken. Da er det egentlig en fordel om det ikke er så varmt!!

#balkongliv #ronja #vinja #katter #påske #nyte #sove #kos #vaske #blogg

18 kommentarer
    1. Tone V.: Søndag er en nytelsesdag, og sitter allerede ute på balkongen selv… Nå kommer det litt grått på himmelen og da må jeg nok hente en jakke tror jeg!!

    2. Helge: De er noen ordentlig godklumper disse to her ? Nå har det skyet over her i Oslo, og det er ikke lenger så varmt på balkongen… Så nå har jeg satt meg inne i stedet.

    3. Så vakre katter!! De så helt nydelige ut! Så bra du har tatt til fornuft og tar det litt med ro i dag..hihih. Sommeren er lang..så den balkongen kan vaskes siden.. Håper du har hatt en rolig fin dag! 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har hatt en veldig deilig og avslappende dag, sammen med kattene. Vi har vært ute på balkongen det meste av dagen alle tre… Pusene løper litt ut og inn etter hverandre, og er litt småville… De er tydeligvis veldig fornøyde :o))

    5. fruensvilje: For noen år si den tok jeg beslutningen til å glasse inne balkongen min, og det har jeg ikke angret på. Allerede nå kan jeg sitte i kortermet genser å kose meg når sola er framme. I tillegg er det et fristed for kattene, hvor de er “nesten ute”. Æsj da, så kjedelig med regnvær…, håper det drar sin veg sånn at dere får fint påskevær :o))

    6. Hanne Beate: Både jeg og pusene har storkost oss ute på balkongen det meste av dagen… De holder på der ute enda, mens matmor har satt seg inn i varmen igjen :o))

    7. frodith: Nydelig er de, det skal jeg være enig med deg i :o)) men jeg tror det er mer riktig å si at jeg har en prinsesse og en diva… Vinja er definitivt det siste, og hun oppfører seg der etter noen ganger også, hihi! Det har virkelig vært deilig i dag, og vi har bodd ute på balkongen alle tre det meste av dagen :o))

    8. Nydelige katter du har! 😉 Og det ser virkelig ut som at de koser seg max der ut! 😉
      Her har ikke sola tittet frem på flere dager.. :-/ Men dagen har vært fin forde. <3

    9. Unni: Tuuuusen takk <3 De er skjønne, jeg må bare innrømme det :o)) Det har virkelig vært en flott dag her i Oslo, og vi har alle tre kost oss ute på balkongen. Jeg har glasset inn balkongen min, og når sola står på vinduene er det allerede nå ganske varmt å godt der. Jeg satt i kortermet genser det meste av tiden. Håper vi får mange sånne dager fremover i påsken :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg