Skalp-massasje

Ronja har ikke alltid likt at mamsen hennes har børstet og rufsete henne i pelsen hennes…. Bare det å få henne til å sitte stille lenge nok til at jeg fikk kost med henne i mer enn 5 sekunder, var en utfordring. Etter som hun har blitt eldre har hun forandret seg litt, nå kan hun faktisk ligge i fanget mitt å kose seg i hele 5-10 minutter.

I dag har vi hatt vask og puss av pelsen dag, og frøkna har storkost seg. På morningen ble hun vasket litt i baken, for hun kommer liksom ikke ordentlig til bak der, og så fikk resten av pelsen en omgang. Nå i kveld lå hun i fanget mitt ganske lenge mens jeg børstet henne over det hele. Da jeg var ferdig med det masserte jeg henne fra hode og nedover ryggen, og frøkna var i storhumør å koste seg å mjauet høyt å lagde andre festlige koselyder.

Ble litt utdydelig dette siste bildet, men det syntes da godt at frøken Lillepuzdatter koser seg og nyter mamsens massasje av skalpen hennes :o))

#ronja #lillepuzdatter #katter #vaske #børste #pels #masasje #blogg #kos

12 kommentarer
    1. Herlig kattepus! Virkelig flott og omsorgsfull matmor, all honnør til deg! Katter har virkelig personlighet og vet hva de vil. Jeg synes det ser ut til å kose seg 🙂

    2. Ja dyra liker ogsÃ¥ massasje! Jeg har sluttet Ã¥ klappe hundene..(ikke bokstavlig altsÃ¥..) For jeg masserer i stede..De fÃ¥r litt harde tak som tar tak i underhuden og fÃ¥r i gang sirkulasjon.. Har gÃ¥tt til fysio med hunene, og lært litt, og de trenger det virkelig…NÃ¥r Zevs kom dit, sÃ¥ satt huden fast som hun sa..nÃ¥ er han løsere, og fÃ¥r mer blod som sirkulerer..sÃ¥ ja, De nyter det!! Zevs lÃ¥ pÃ¥ fysio bordet og nesten sovnet..han koste seg..SÃ¥ fortsett med det! Lykkelig katt! 🙂

    3. toveview: Ronja elsker å bli massert på hode og nedover ryggen, og hvis hun er i god lune liker hun at jeg masserer potene hennes også. Søsteren kan til nød la meg massere litt oppe på hode, men det er bare hvert jubelår :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Kommer definitivt til å fortsette med massasjen, for jeg ser jo hvor mye hun koser seg. Noen ganger slapper hun helt av, som din hund å da er så givende for meg også.

      Jeg har selv hatt lignende behandling som hunden din, nÃ¥r bindevevet mitt satt fast. For oss mennesker er ikke denne behandlingen spesielt behagelig, vel ikke for meg… EtterpÃ¥ derimot er det himmelsk :o))

    5. Hørtes ut som dere koste dere…og jammen sÃ¥ hun fornøyd ut ja :))…du fÃ¥r fÃ¥ henne til Ã¥ klø deg litt pÃ¥ ryggen ogsÃ¥..hehe.. Sov godt…og fin morgendag :))

    6. annebe: Hehehe, ja kanskje jeg skal lære henne opp til å gjør det :o)) Det har virkelig vært en strålende dag, og det har vært så deilig å kunne sitte ute på balkongen igjen å nyte varmen. Det gjorde så godt :o))

    7. Stemmer nok det da..for han syns ikke det var godt til å begynne med..det var etterhvert han nøøøøt det.. Etter noen behandlinger..og nå så hopper han gladelig opp på bordet når jeg legger frem teppet.. så ja, de trenger det de også..:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg