Sundt vs usundt

Etter at påsken var over bestemte jeg meg jo for at jeg skulle spise mer sundt og kutte ut snoop, og det har jeg også klart. For det meste har jeg spist fisk eller fiskeprodukter hele uken, og når helgen kom ble det ikke kjøpt inn noen godterier av noe sort. Jeg hadde veldig lyst, men klarte å la være.

I går der i mot fikk jeg veldig lyst på noe, og bestemte meg for å bake en kake. Det var en langpannekake, men formen jeg brukte var ikke så stor så kaken ble veldig høy. Når kaken var ferdig, og avkjølt hadde jeg mistet lysten på den så jeg satte den bare inn i kjøleskapet til i dag. Det var en sjokoladekake, ikke fra bunnen av, nei da det var Toro som sto for ingridiensene og jeg for vesken i form av vann og olje.

I stedet for lunch i dag, dukket jeg ned i fryseren og fant fram litt frossen frukt, juice og yoghurt til en smoothie. Jeg har ikke laget det siden i sommer, enda så godt som jeg syntes det er. Jeg kunne selvsagt ha laget den uten yoghurten, men det gir smoothien litt ekstra god smak….

At jeg ikke er er noen stor baker, kan jeg like godt innrømme med en gang. Kaken ble veldig fin den, selv om det var en posekake :o)) Jeg bestemte meg for å pynte kaken med smørkrem både inni og utenpå, og på formiddagen i dag satte jeg i gang med godt mot. Siden kaken var så stor bestemte jeg å doble mengden, og det var jo greit når det gjaldt smør, vaniljesukker, juice… Var helt sikker på at jeg hadde to pakker med melis i skapet, men der tok jeg helt feil… Jeg hadde en som var åpnet og som jeg hadde tatt litt av. Dette var aller første gangen jeg laget smørkrem fra bunnen av, og skal jeg være ærlig så ble den faktisk veldig god. Selv om det var for lite melis.. 

Det var ikke nok krem til å ha oppå kaken, men jeg hadde en pose med frosting som hadde fulgt med noen muffins en gang, så jeg tok den på toppen. For litt siden brygget jeg meg en kopp kaffe og tok et stykke for å smake, og nam nam nam så god den ble. 

Burde jeg ha bakt en sånn stor kake uten noen spesiell grunn? Nei, jeg burde jo selvfølgelig ikke ha gjort det!!

#kake #sjokolade #usundt #frosting #smørkrem #bake #namnam #godt #smoothie #juice #yoghurt #bær #blogg #sundt #langpannekake

10 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg kommer til å gjøre det, ellers blir den bare tørr å må kastes. Det ville vært synd for en så god kake :o))

    2. kaken såg god ut den selv om det var posekake ) og det er godt å ha en slik enkel kake på lur i fryseboksen om en skulle få overaskende besøk en dag ) dei tiner jo veldig fort

    3. fruensvilje: Hehehe, det kommer veldig mye godt i pose, ser du ?? Jeg må nok fryse den ned, for jeg kan umulig klare å spise opp hele kaken alene, og skulle jeg klare det har jeg ikke godt av det ??

    4. Sjokoladekakene til Toro er veldig saftige og gode, og det er ikke alltid jeg har noe opp̴ heller. Din ble jo kjempefin da, og ser skikkelig god ut. Jeg har noe ala din smoothie-maker, Рveldig kjekk og lager lite oppvask. Melk er ogs̴ fint ̴ bruke oppi, for ̴ lage milkshake.

    5. Hanne Beate: Jeg hadde kanskje trodd at den ville bli litt tørr, for den mÃ¥tte stÃ¥ sÃ¥ lenge i ovnen. Den ble ikke det i det hele tatt, veldig saftig og fin. Enda bedre nÃ¥r den hadde stÃ¥tt et døgn med smørkremen, mmmmm :o)) Smoothie er veldig godt, og pÃ¥ sommeren pleier jeg Ã¥ drikke en før jeg gÃ¥r pÃ¥ jobb… Jeg har ikke noe særlig matlyst om morgenen skjønner, og da passer jo dette veldig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg