Challenge – om livet! Dag 2

Terje og Yvonne’s challenge:
Dag 2: En gjenstand i hjemmet mitt som betyr eksepsjonelt mye for meg. (En gjenstand som har en historie og mening for meg)

Jeg skal på ingen måte bortforklare at jeg er veldig glad i alle tingene mine, og dessverre så har jeg faktisk litt for mange av dem. Likevel er det en ting som har vært med meg hele livet mitt. Vel nesten da, for han flyttet inn da jeg var bare 1 år gammel og jeg smeltet totalt med en eneste gang. Det var Basse det, som kom inn i livet mitt. Han har vært med meg på alle ferieturer da jeg var liten, og det ble veldig dårlig søvn hvis ikke Basse var med.

Stakkar Basse, han måtte igjennom de samme tingene som jeg måtte han! Da vesle meg hadde sår stump, ja da hadde han det også. Det måtte det jo gjøres noe med, og stakkarn ble smørt inn fra topp til tå med natusan baby krem. Vet ikke om den eksisterer lenger, men den hadde fast plass i badeskapet vårt, og den var ekstremt “fet”. Huff så lei meg jeg var da jeg skulle legge meg den kvelden, for mamma måtte jo bade ham ordentlig for å få han ren. Så der hang han på klessnoren på badet i ørene sine å dryppet, og jeg gråt mine store krokodilletårer. Hjalp ikke mye det, for han måtte henge der til han ble tørr.

Han ble dessverre ganske så pelsløs her og der pga skuringen, men også for det jeg elsket ham så mye. Han fikk jo masse kos, for det var jeg ikke gjerrig på kan jeg love. For at han ikke skulle fryse, strikket mamma jakke, bukse, lue og sokker til ham. Basse er hos meg enda han, og han har fortsatt fast plass på sengen min. Ikke når jeg skal sove, men på dagtid, hihihihi!

Det blir ikke noe særlig kos på han lenger, men jeg er like glad i han den dag i dag 

Du kan lese mer om Challengen inne på bloggen til Terje & og Yvonne HER

Challenge – om livet! 
Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!
Dag 2: En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg.)
Dag 3: En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge!
Dag 4: Ditt beste minne i livet, som virkelig gir deg et smil om munnen når du tenker på det.
Dag 5: Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg?
Dag 6: Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet. eller noe helt annet.) 
Dag 7: Et sted eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

#challenge #omlivet #livet #glede #kjærlighet #bamse #blogg

18 kommentarer
    1. Ååå så koselig! jeg skulle ønske mine foreldre tok vare på noe sånt for meg..men akk..alt sånt er borte..Er jo så godt å ha når man blir eldre..så mine barn får en søpplesekk med kosedyr når de blir voksne..jeg har tatt vare på alle..tilfelle en av dem har med seg et minne for dem.. Herlig bidrag!

    2. Jeg har faktisk alle lekene mine oppe på loftet, pent pakket ned. Mamma spurte meg om jeg skulle spare på dem for lenge siden, og jeg er glad jeg sa ja til det. Jeg har ment å ta dem ned å sette de fra men det har ikke blitt til det enda ??

    3. Huff skulle mamma ha kastet bamser og andre leker, som er på loftet hadde nok jeg også blitt grym gitt, knis. Heldigvis spurte hun meg om det for flere år siden…. Å da sa jeg bestemt nei ??

    4. Fin bamse, noe slitt men han kunne nok fortelle mye hvis den kunne snakke. Kosedyr kan være søte og en trøst for mange. Hadde massevis av kosedyr da jeg selv var liten, mest bamser men også hund og esel.

    5. Det er så koselig med gamle leker, – mine står også på loftet. Jeg glad for at foreldrene mine tok vare på de. Det minner meg forresten at jeg må ta vare på noen av lekene til sønnen min. Jeg husker Natusan salve, ble brukt på meg også og var skikkelig effektiv, men var både fet og klissen. Så fin challenge da, – jeg har lest det første innlegget ditt om det også.

    6. Søte Basse ..og koselig liten historie om ham :)) Jeg har også alt for mye ting..men noen kan man aldri kvitte seg med… Ha en fin morgendag <3<3

    7. Søtmonsen ): Veldig glad i Bassen, og jeg blir jo helt varm i hjertet når jeg tenker på ham…, enda :o)) Jeg hadde hatt den forrige headeren min så lenge, at det var på tide med en ny en. Det var ikke så lett å finne en jeg syntes passet. har ikke lyst på bilde av meg selv der :o))

    8. Helge: Ja, han er søt, men kanskje det er like greit at han ikke kan prate, knis… Han er veldig slitt, men det er jo for de jeg har kost så masse med han <3

    9. Hanne Beate: Det er jo litt todelt det der med å spare på de gamle lekene våre. Dels for at de som kommer etter kan ha glede av dem, men også for å se hvordan leker har forandret seg opp igjennom tidene :o)) Tror ikke min mor var så happy da hun måtte gnikke ren bassen min for Natusan, knis!!

    10. annebe: Han er søøøøt, og hjerte mitt banker fortsatt når jeg tenker på ham :o)) Vet ikke jeg, men for meg har det med trivsel å gjøre, det omgi meg med de tingene jeg er glad i… selv om de er litt mange av dem :o)) Ha en fin fredag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg