Challange – Om livet – Dag 3

Terje og Yvonne’s challenge:
Dag 3: En hverdagsglede som jeg bare må ha for å føle det at dagen min blir vellykket, men som jeg per i dag ser på som en selvfølge!

Min hverdagsglede er så enkelt som kaffe ❤ Jeg kan godt gå ut av døra på morningen uten å spise frokost, men å gå uten at jeg har fått drukket den første kaffekoppen på morningen, det skjer ikke. Livet er rett og slett ikke verdt å leve, hvis jeg ikke får en sterk og god kopp kaffe om morningen. Det der høres veldig dramatisk ut, men det er faktisk det. Uten denne styrkende drikken fungerer kroppen min og hodet mitt ekstremt dårlig, og jeg kan fort bli irritabel og kanskje litt olm 😵

Jeg har alltid vært glad i kaffe, og det har nok gått noen kanner opp igjennom årene, men jeg har redusert en god del. Etter at jeg gikk fra kaffetrakter til kapselmaskin her hjemme blir det ikke drukket så mange kopper.

Min historie med denne herlige hverdagsgleden startet under et kinobesøk for mange år siden… Jeg var på Coloseum Kino her i Oslo for å se på Inferno i Flammer i 1974, og den ble for tøff for meg som var bare 13 år. Jeg begynte å skjelve over hele kroppen, og måtte forlate kinosalen. Mannen i Kafeén/baren mente at en kopp sterk ville roe nervene mine. Det gjorde det…, and the rest is history 😄

Du kan lese mer om Challengen inne på bloggen til Terje & og Yvonne HER

Challenge – om livet! 
Dag 1: En person i ditt liv som virkelig er der for deg hele veien, uansett hva!
Dag 2: En gjenstand i hjemmet ditt som betyr eksepsjonelt mye for deg. (En gjenstand som har en historie og mening for deg.)
Dag 3: En hverdagsglede som du bare må ha for å føle det at dagen din blir vellykket, men som du per i dag ser på som en selvfølge!
Dag 4: Ditt beste minne i livet, som virkelig gir deg et smil om munnen når du tenker på det.
Dag 5: Hva er din største frykt i livet? Hva er det du er livredd for skal skje deg?
Dag 6: Din største drøm i livet, hva du ønsker helst å oppnå. (Den “vanlige” familiepakken med hund, barn, mann, hus på landet. eller noe helt annet.) 
Dag 7: Et sted eller land du har lyst til å dra til å oppleve før du dør.

12 kommentarer
    1. Ja jeg får alltid hodepine om jeg ikke får morgenkaffen..men det er jo en avhengighetskappende drikk..så ikke så rart! hihihi. Flott bidrag!

    2. Godt med en kaffekopp…men prøver å holde meg til et par kopper på dagtid…ellers sliter jeg med å sovne…Det var tidlig å starte med kaffedrikking…jeg var nok nærmere 20…:) Fint bilde av deilig kaffe… God natt og fortsatt god helg <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg prøvde å ikke drikke kaffe over en periode, og det som skjedde i kroppen da var ikke morsomt. Hodepine var en av tingene, grøss og gru!! Nå står den første koppen for dagen ved siden av meg, og mmmm så godt det dufter, knis ??

    4. annebe: De fleste får gjerne søvnproblemer når de drikker for mye kaffe, men jeg er jo ikke normal der heller jeg, knis, for med meg er det omvendt! Ha en strålende lørdag ??

    5. Søtmonsen ): Kjenner flere som ikke drikker vanlig svart kaffe, som er min favoritt, men som derimot er veldig glad i Latté og andre produkter hvor det er tilsatt kaffe. Jeg kan også ta en Mocca, men det nok helst en Latté ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg