Neiiiiiiiii, jeg blir gal

På andre siden av gaten fra der jeg jobber. holde de på å renovere et gammelt kvartal. Det i seg selv er musikk i mine ører, for jeg er glad i gamle bygninger å mener at de skal vernes. Akkurat dette kvartalet ligger i det gamle Tukthusområdet i Torggaten ved Youngstorget og nedover mot Storgaten. Det har stått tomt i bygningene i flere år, og de har på et tidspunkt blitt okupert. Jeg var sikker på at de skulle bli revet, men i fjor så begynte de å sandblåse husene å nå har de begynt for fult innvendig. Alt dette er jo bare flott, men ikke den støyen som kom derfra i dag og andre dager.

                                                             video:snapchat3715872949399761911

I dag holdt jeg på å bli helt gal av å sitte å høre på bråket. Det holdt på kontinuerlig i flere timer. Jeg gjorde alt jeg kunne for å tenke på andre ting, og konsentrere meg om det jeg skulle. Likevel klarte lyden å trenge inn i hode på meg sånn at jeg nesten klikket.

Klikk på videosnutten å hør selv, hadde du ikke blitt sprø du også kanskje?

#video #gal #lyd #overdøvende #renovering #oppussing #okupere #gammelt #arbeide #støy #irriterende

14 kommentarer
    1. Søtmonsen ): Her hjemme har det også vært en god del oppussing de siste årene, og det er til tider til å bli gal av… Får inderlig håpe det ikke blir like ille i morgen!

    2. Det var en fæl lyd så jeg skjønner deg godt. Skaff deg øreklokker eller slike små gule ørepropper og ha i ørene. Men du snakker sikkert endel med folk på jobben så da er det lite lurt. Bytt kontor med andre går heller ikke, flytte til et rom som kanskje er tomt har du kanskje undersøkt… Men det er vel mange av dine kolleger som jobber i den samme støyen…. ikke greit det der..

    3. Har ikke lyd på pc..for sitter i stua med mannen, så kan bare tenke meg hvilken støy det er!! Kan ikke være lett å arbeide da!

    4. Helge: Vi sitter alle i åpen kontorløsning, og ingen har kontorer… Så det er ingen steder å gjemme seg, dessverre. Jeg har noen propper i gummi som ser ut som skruer, de bruker jeg på konsert, og de vil nok kanskje ta brodden av lyden.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tror at det er like greit at du ikke hørte lyden jeg, for det var av den sorten som borrer seg inn i hjernen, og forblir der!! Det var virkelig vanskelig å konsentrere seg i går, men i dag er det merkelig stille utenfor… Kanskje de ikke jobber!!

    6. Unni: Jeg ble nesten sprø i går, og hadde mest lyst til å putte vatt i ørene…., hadde jeg hatt det!!
      Det var veldig vanskelig å konsentrere seg om litt vanskelig saker, men det gikk da på et vis. Heldigvis så er det helt stille utenfor i dag, puh! Har ikke sett ut, men kanskje de ikke jobber i dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg