Hagemesse på Lillestrøm

Etter at jeg var ferdig hos frisørdamen i går, var jeg bare en snartur hjemom før jeg reiste opp til Lørenskog å hentet Anne. Vi hadde bestemt for flere måneder siden at vi skulle gå en tur på Hagemessen 2016 når den tiden kom, og i helgen gikk den av stabelen. Vanligvis pleier vi å dra sånn at vi er der ganske tidlig, men det kunne vi ikke i går, og det var smekkfuldt på parkeringsplassen ute da vi kom. Vi så en vakt som kom ut av parkeringsanlegget under messehallen, og spurte han om det var noe ledig. Noe han bekreftet at det var, og vi fant en plass med en gang… Trangt, men jeg fikk da parkert!

De hadde fylt alle tre hallene, så det var mye spennende å se på. Det var veldig mye stauder som ble vist fram, og som var på salg. Jeg er ikke så interressert i å skaffe det, ettersom jeg allerede har satt ned masse løker av ymse slag som kommer ut over våren. Jeg har flere busker i beddene mine, og jeg har tenkt at jeg skal plante noen fargerike sommerblomster innimellom for å få inn litt farger. Derfor kjøpte ikke jeg noen blomster på messen i år.

Det var likevel gøy å gå rundt å kikke på alt som ble vist fram :o))

Nedenfor følger et lite utvalg av bildene jeg tok. Alle er tatt med min telefon, Samsung Galaxy 6 Edge, og stort sett er jeg veldig fornøyd med resultatet. Noen kunne kanskje ha blitt litt klarere, men det er ikke telefonens skyld. Jeg var veldig sjelven på hendene i går, og da var det ikke så lett å få klare bilder når jeg gikk tett på Meeeeeeen, jeg er fornøyd likevel, Enjoy 😄

Etter å ha gått rundt en stund bestemte vi oss for å sette oss ned for å spise, og vi valgte å gå opp på kafeen som ligger en trapp opp. Utvalget var vel ikke akkurat så stort, men det var en svindyr pris vi måtte betale. Sånn er det alltid på sånne steder, de vet å sko seg gitt!

Anne ble med hjem til meg, for nok en kreativ og koselig kveld ved kjøkkenbordet :o))

#hagemesse #lillestrøm #blomster #busker #vekster #trær #utstilling #messe #natur #blogg #mat #hygge #kos #kreativitet

22 kommentarer
    1. Jeg har ikke vært på hagemesse før..men det er nok mye fint å se..og inspirerende…Mange flotte vekster på bildene dine i allefall :))Fin dag videre <3

    2. Så flotte bilder av fargerike fine blomster!! Herlige! Gøy å gå å se og fotografere her..DER skulle jeg vært skjønner jeg..da hadde jeg sluppet å gå å jakte på farger! :-)En herlig dag for deg da skjønner jeg! 🙂

    3. annebe: For det meste er nok messen for de som har egen hage, men også vi andre som bor i litt mindre forhold som blokk kan finne inspirasjon der. Du burde ta deg en tur neste gang, for det er mye flott å se på :o) Ha en fin dag videre du også :o))

    4. Søtmonsen ): Jeg er heldig som bor i første etasje,og har fått lov til å lage et bed inne i kroken ved balkongen. Der har jeg litt grønt, som jeg kan pusle med :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg hadde en strålende dag, og jeg kom hjem med mange flotte blomsterbilder. Det er selvsagt mer behagelig å rusle rundt å ta bilder på en messe, men jeg vil jo si at ingenting kan vel måle seg med å få et flott bilde ute i naturen. Spesielt hvis man har måtte lete litt for å få det :o)

    6. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ja, noen hadde nok hatt det mer vanskelig enn andre… Så noen som hadde to store handle vogner fulle av planter og ting til hagen :o)) Selv kom jeg faktisk bare ut med to økologiske godisboller, en med punch og med med karamell og hasselnøtter :o))

    7. Fine bilder. Om jeg ikke husker feil var du på den samme messa i fjor, husker at jeg har sett noen bilder derfra tidligere. Men det var sikkert like fint der i år som i fjor, masse folk, blomster og mye tilbud om alt innen hage. Det er jo nå hagesesongen starter så dermed var tidspunktet for en slik messe helt perfekt.

    8. Helge: Du husker helt rett :o)) Jeg var der i fjor også, og det var slettes ikke noe dårligere i år :o)) Det var veldig mange flotte blomster og jeg knipset bilder i øst og vest for å ha som minne! I mitt lille bed nedenfor balkongen, ja der er det litt tidlig enda, men det begynner å komme seg.

    9. Jeg synes det er veldig flotte og klare bilder jeg! Der kunne jeg gjerne tenkt meg og vært, – er veldig glad i alt som har med hage og blomster å gjøre.

    10. fruensvilje: Du får følge med på nettet til neste år, og så kan du jo planlegge en tur nedover. Tar du bilen så kan du jo fylle opp med planter :o)) Traff et par der som kom helt fra Sverige for å være med på messen, så det er hvit populært :o))

    11. Hanne Beate: Denne messen er vel verdt å ha med seg… Du får sjekke nettet i slutten høsten i år, for da mener jeg de begynner å annonsere 2017 messen. Du kan jo gå å den :o))

    12. Tone V.: Det var en fin opplevelse med mange flotte blomster vekster, og jeg skulle ønske at jeg hadde en stor have. Da hadde jeg definitivt kommet hjem med bilen full av planter :o))

    13. maiken: Tusen takk :o)) Jeg går nok mest for å få ideer, og det får man virkelig. Det er så mange flotte planter, og man skulle ønske at man hadde en stor fin hage å plante dem i :o))

    14. Jeg så det var flere bloggvenner som hadde vært på hagemesse også. Sikkert mye spennende å se og masse som inspirerer. Jeg har aldri vært på noe som heter hagemesse. Men jeg bruker å rusle rundt på Oasen hagesenter her i Levanger. De har masse utstillinger og god plass. Det skal bli godt å kunne stulle litt i hagen igjen, men brrrrr! bare det kunne blitt litt varmere 🙂
      Synes din Samsung fungerer fint til å ta bilder med. Synes det var imponerende i noen av nærbildene av blomstene 🙂
      Ha en fin seinkveld! 🙂

    15. toveview: Det som er flott med Hagemessen er at de har alt til hagen, terrassen og balkongen. Noen ganger glemmer man at man ikke har så god plass, og ikke har mulighet til å akkurat den sofaen osv :o)) Når det er sagt, så kan jeg godt bli like inspirert når jeg tar meg en tur bortom Plantasjen like i nærheten. De har jo noe av det samme i noe mindre skala.

      Jeg er veldig fornøyd med kamera på mobilen min, og den gir meg veldig flotte bilder. Det er dessverre jeg som roter det til selv!! Ha en fortsatt fin søndagskveld du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg