😀 Karius og Baktus hadde ikke flyttet inn 😀

I mange år var jeg så vettskremt for tannlegen at jeg rett og slett ikke gikk dit, ikke en gang når jeg fikk vondt… Det går jo selvfølgende ikke i lengden, for før eller siden går det galt når tennene ikke blir stelt å sett til. Første gangen det gikk galt var med den ene visdomstannen min, som sakte men sikkert gikk i oppløsning. Den hadde tilslutt høye spisse kanter som sørget for å gnage hull på kinnet mitt, og jeg fikk betennelse. Så ble det fixet å jeg fortsatte med å ikke gå til tannlegen, for den seansen skremte meg bare opp enda mer å det gikk mange år til neste gang jeg besøkte tannlegen.

Neste gang jeg MÅTTE besøke tannlegen igjen var det for at to av jekslene mine knakk, og for å gjøre en lange smertefull historie kortere… Jeg endte opp med en kraftig betennelse over hele venstre side av ansiktet, som gjorde den delen helt lam. Betennelsen kom fra en verkebyll på noen røtter til en tann som senere måtte rotfylles. Tannlegen fortalte meg at hvis jeg ikke hadde kommet når jeg gjorde ville betennelsen ha gått til hjernen, noe som ikke var bra.

I fjor klarte jeg å knekke en tann til, og valgte da å bytte Tannklinikk å fikk verdens flotteste og mest behagelig tannlege. Til tross for at jeg måtte sette krone på to tenner + + så klarte han å ta knekken på tannlegeskrekken min, men bankkontoen min var ikke like happy for det ble dyrt, knis!!

Cartoon tooth vector with thumb

Så var vi kommet til dagens dato, og et nytt tannlegebesøk. Skrekken er nok borte, men det betyr ikke at jeg liker å gå til tannlegen. Jeg gruer meg litt hele dagen, men om det var for at jeg var redd for å ha noen hull eller om det kom til å gjøre et innhugg på bankkontoen er jeg litt usikker på, hehehe! Jeg hadde time kl 15, og jeg dro fra jobb i god tid for man vet aldri om det blir noen forsinkelser med t-banen osv.

Når jeg gikk ut av tannklinikken sånn ca 30 minutter etter at jeg gikk inn, smilte jeg fra øre til øre for denne damen hadde ikke et eneste hull hun 😀 Både jeg og bankkontoen min var like lykkelige, for regningen kom på under 1.000,-. Det er mange år siden jeg har hatt så lav tannlegeregning. Skjer det ikke noe uventet, så er det et år til neste gang jeg skal tilbake 😀

#tannlege #tannlegeskrekk #tenner #betennelse #visdomstenner #verkebyll #lammelse #nullhull #tannklinikk #blogg

13 kommentarer
    1. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Hehehe, tror ikke jeg har møtt noen hittil som faktisk liker å gå dit. Gruer seg i forveien, men det er så deilig når det er over :o))

    2. så flink! jeg er nok som du var..venter til jeg MÅ og da blir det både smertefullt og dyrt!

    3. Huff jeg liker ikke tannleger haha pga. tannleger er ikke god for lommeboken min haha Men kjekt for deg at du ble kvitt tannlegeskrekken og at tannlegen var litt god mot lommeboken din denne gangen 😉

    4. Hvordan du trives hos tannlegen er mye opp til deg selv. Har hatt den samme tannlege ca 25 Ã¥r og min tannlege AB prater om mye og sier ifra nÃ¥r det er noe galt. Ble ferdig hos tannlegen uka før jeg vant 2 kg sjokolade pÃ¥ tivoli. Det var like før 17 mai – gav endel til min mor som liker det godt. Ellers ble jeg sykemeldt i 2 uker pga leggen. Dro fra jobben etter 2,5 time og fikk legetime samme dag.

    5. Siv Svanem: Noe som er sÃ¥ viktig burde ikke koste sÃ¥ mye som det gjør… Mange av oss som gikk til skoletannlegen pÃ¥ slutten av 60 og utover 70 tallet, har fÃ¥tt ødelagt tennene. Vi mÃ¥ nesten ta opp banklÃ¥n for Ã¥ betale regningen, grøss!! Det er nesten mer skrekkinngydende.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har nok kommet dit hen at jeg har innsett at det blir billigere for meg, om jeg går hvert år. Gøy kan jeg jo ikke påstå at det er, grøss!

    7. Tone V.: Denne gangen var jeg veldig heldig med regningen, siden jeg ikke hadde noen hull :o)) Noen lykkefølelse er det dog ikke Ã¥ gÃ¥ til tannlegen, selv om skrekken er borte… NÃ¥ er det heldigvis over for denne gangen :o))

    8. Helge:Jeg er nok ikke helt enig med deg at det er opp til meg, hvordan jeg trives hos tannlegen. Hvis du hadde opplevd den gale tannlegen vi hadde pÃ¥ barneskolen, som var en torturmester av rang, og jeg tuller ikke. Han har ødelagt tennene til mange barn, og satt en skrekk i oss som aldri helt kommer til Ã¥ gÃ¥ bort. Alle som gikk pÃ¥ samme skole snakker fortsatt om denne gale mannen som vi alle var sÃ¥ redd for… Selv om han jeg har nÃ¥ er noe helt fantastisk, sÃ¥ slipper ikke alt det j… fra barneskolen taket!

      Kanskje det var like greit at du ble sykemeldt, sÃ¥nn at leggen fÃ¥r hvile…!!

    9. fruensvilje: Ja det er jo det da vettu, går man ikke kan ting gå riktig ille. Noe jeg selv fikk smake på i 2011, ikke å anbefale skal jeg love deg. Jeg er så fornøyd over at det ble null hull denne gangen, en stor fremgang siden forrige besøk :o))

    10. SÃ¥ flott at du hadde null hull!👍 Det koster omtrent en tusenlapp for hvert hull sÃ¥ det er best Ã¥ unngÃ¥. Jeg hadde ogsÃ¥ en fæl tannlege i noen av barneÃ¥rene, men dagens er mye bedre. NÃ¥ setter de bedøvelse for den minste ting og de er blitt flinkere til Ã¥ sette sprøyta ogsÃ¥. NÃ¥ er det mest utgiftene som er ille + at det er litt ubehagelig Ã¥ fÃ¥ fjernet tannstein.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg