🌼 NÃ¥ blomstrer den 🌼

Etter at min mormor døde, og plassen hun bodde på var blitt ryddet og tømt, tok mamma med seg noen prydbusker hjem å plantet dem i bedet. Den eneste som er igjen av dem nå er denne, som i slutten av mai er full av gule fine blomster. Jeg husker aldri hva den heter, men jeg er veldig glad i den. Den sto opprinnelig i begynnelsen av skråningen, men der trivdes den ikke i det hele tatt.

Tilslutt var det bare noen få kvister igjen, så jeg tok opp det jeg kunne å flyttet den opp å inntil veggen. Der har den nå stått i flere år og den stortrives å sprer seg utover med stor iver. Jeg kan ikke la den ta over, så nå passer jeg på at den ikke blir større enn den er nå.

Vet du hva denne prydbusken heter?

#natur #busker #prydbusk #gul #blomster #vårbusk #mai #trivsel #blogg

20 kommentarer
    1. frodith: Ja den er fin, og det er sÃ¥ irriterende at jeg ikke husker hva den heter. Jeg er ikke helt “grønn” pÃ¥ planter men denne kan jeg ikke.

    2. Navn pÃ¥ slike pene busker er ikke min sterkleste side. Vet at det er noe som heter sjasmin eller noe sÃ¥nt noe…det er kanskje en blomst det. Sjekke via google er mitt rÃ¥d.

    3. god morgen )dette var en utrolig flott plante som jeg ikke ha sett før ,men jeg liker en utfordring så jeg har søkt litt på nett og lurer på om dette kan være en ranunkelbusk ?

    4. fruensvilje: Jeg har hvert pÃ¥ jakt, og har klart Ã¥ finne ut at den heter Soleiebusk, eller Kerria Japonica Pleniflora pÃ¥ latin. Hehehe, det verste er at jeg fant det pÃ¥ et gammelt blogginnlegg jeg selv hadde skrevet… ;o))

    5. Nydelig , koselig med slikt som har vært i familien 🙂 Jeg har en rosa peon som er etter farmor og farfar..veldig glad i den 🙂 Søndagsklem fra Mjøndalen <3

    6. Den var flott, Рgule blomster lyser opp s̴ fint. Moro ̴ ta vare p̴ blomster etter besteforeldre/foreldre, og s̴nne gamle vekster er det ikke s̴ lett ̴ f̴ tak i n̴ til dags heller.

    7. annebe: Etter at noen i borettslaget klarte å sage ned den store flotte Jasminen min, som også kom fra mormor, så er dette det eneste som er igjen av de buskene vi hentet fra mormor. Derfor gjør jeg alt for å passe på den :o))

      Ha en fortsatt fin søndagsettermiddag, koselig inne når det regner ute <3

    8. Hanne Beate: Dette er nok en gammel plante, for jeg husker den i bedet hennes da jeg var barn… Noe som begynner Ã¥ bli noen Ã¥r siden :o)) Mamma var ogsÃ¥ veldig begeistret for denne, og sørget alltid for Ã¥ pusle om den før den ble flyttet fra skrÃ¥ningen ogsÃ¥.. Den er jo som flottest nÃ¥ i slutten av mai, og i begynnelsen av juni :o))

      Jeg har ikke sett tilsvarende busk på hagesenteret på ganske lenge, kanskje de ikke selger den!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg