☔ It’s raining again☔

Jeg er ikke så veldig begeistret for regnvær, men jeg må jo innrømme at når jeg våkner av meg selv seg uten noen vekkerklokke, og hører regnet som trommer på vannbrettet… Da må jeg innrømme at det er ganske så koselig…  Nå har det ikke striregnet hele tiden så langt i dag, nei da, det bøtter ned så sildrer det før det blir litt oppholdsvær ☔

Jeg får snart besøk av Anne, men denne dagen skal vi ikke sitte å fargelegge som vi har pleid å gjøre. Anne har jo begynt å strikke på en ny genser, og jeg skal forsøke meg litt jeg også på å få ferdig sjalet mitt. Det er ikke så mye igjen, men jeg må være veldig forsiktig med armene mine. Blir det vondt så legger jeg det bare bort.

Legger ved noen regnværsbilder 😄

Jeg er så fornøyd at jeg har klart å holde liv i lavendelplantene som jeg kjøpte tidliger i sommer… Det var på hengende håret et par ganger at de tok kvelden, for at jeg hadde glemt å vanne dem. Jeg oppdaget det heldigvis i tide å klarte å redde dem.

Siden jeg skulle få besøk i dag så tok jeg en runde med støvsugeren for å få opp kattesand og kattehår, men da var ikke Ronja spesielt imponert gitt. Hun hater støvsugeren, og like etter at jeg tok bilde stormet hun ned fra klatrestativet å gjemte seg. Hun kom ikke fram før støvsugeren var slått av og satt bort.

#regnvær #vått #sommer #sommervær #sommer2016 #juli #juli2016 #blomster #katter #støvsuging #blogg

17 kommentarer
    1. frodith: Ja nÃ¥ har damen kommet og vi har plantet oss i stua med strikketøyet… Ronja er en liten luring, og mamsen hennes er veldig glad i henne :o))

    2. Dere må kose dere! og ja, vær forsiktig med armene..og prøv å senke skuldrene, så går det nok bra..Masse regn på formiddagen her også..nå skinner solen!

    3. Anne Grethe: Hun stirret på støvsugeren, og var et øyeblikk usikker på om hun skulle bli liggende eller om hun skulle flykte. Hun valgte det siste, hihihi!!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Vi har allerede begynt Ã¥ kose oss… Har plantet oss i stua med hvert vÃ¥rt strikketøy… Vi fÃ¥r se hva som blir mest aktivt, munnen eller hendene ??

    5. bilde nr to var helt utrolig,men du verden for et regnvær dere har,her bygger det opp til regn og det kommer noe innimellom,men det tørker like fort bort så her vanner vi og vanner vi ) regn er ok om en ikke skal ut og du beviser jo att regn gir flotte bilder også ,men er det sommer så vil vi ha sol ) jeg har også lavendel,men mine er flerårige og skal danne en hekk på nedsiden av drivhuset,nå står dei i knopp og jeg ser fram til blomstringen,for lavendel lukter godt.
      Hva slags fargestifter /tusjer bruker du å fargelegge med ? er det et merke som er bedre enn andre =?

    6. SÃ¥ koselig med besøk og sÃ¥ flinke dere er til Ã¥ finne pÃ¥ ting sammen, – det er ingen igrunnen koseligere Ã¥ gjøre noe enn bare Ã¥ sitte Ã¥ prate synes jeg. Her var det ogsÃ¥ regnvær først pÃ¥ dagen, men nÃ¥ skinner sola og det er mye vind. SÃ¥ fin lavendel, – jeg hadde det ifjor men den klarte ikke Ã¥ overvintre ute. Ha en fin lørdagskveld!😊

    7. Katter er kloke. Det var en liten halvtime med sikkelig regn samt lyn og torden her i ettermiddag. Var selvsagt pÃ¥ vei til butikken da det startet men det gjør intet. For jeg liker lyn og torden veldig godt noe jeg har etter min mor som elsker slikt vær. Men nÃ¥p er det sol igjen, lÃ¥ en halvtimes tid utpÃ¥ balkongen pÃ¥ en madrass. Skal vel trylle frem noe mat og finne en god bok. Mulig jeg tar en titt pÃ¥ TV – kjekt Ã¥ ha selv om det er mye repriser og sponsing i NRK. Ha en fin kveld.

    8. fruensvilje: Det er et merkelig vær vi har, for bÃ¥de i gÃ¥r og i dag har det sprutregnet sÃ¥ i neste øyeblikk er sola tilbake og varmer godt opp. Jeg har kjørt markisen opp og ned flere ganger, men nÃ¥ gidder jeg ikke mere… Bildene beskriver godt hvor mye regn som kom og har kommet.

      Jeg bruker to typer med tusj til fargelegginen. For litt små områder bruker jeg Staedler Finliner, som kommer med mange kraftige fine farger. Så bruker jeg Faber Castell Pit pen tusjer, som også kommer i mange forskjellige farger. Jeg syntes de er de beste tusjene å bruke. Har fargelagt med fargeblyanter også, men syntes ikke det blir like pent og så er fargene svakere :o))

    9. Hanne Beate: Anne og jeg har holdt pÃ¥ med disse hyggekveldene om lørdagene de siste 3 Ã¥rene, og det er sÃ¥ koselig. Sitte Ã¥ skravle, fargelegge eller strikke og lage god mat…. Helt perfekt :o))

      Dette er første året jeg har klart å holde liv i Lavendelen min såpass lenge. Du skjønner med innglasset balkong blir det veldig varmt hos meg, og da er det viktig å følge opp med vanningen. Der har jeg sviktet andre år, men i år har jeg vært mer nøye. Både i går og i dag har det regnet og solen har skint omhverandre. Akkurat nå er det igjen strålende solskinn. Ha en fin søndagskveld :o))

    10. Helge: Ja du har rett i at katter er kloke, og de er ogsÃ¥ flinke til Ã¥ lese været. Like før det begynte Ã¥ tordne i dag reagerte begge to med Ã¥ hjemme seg under senga mi. De liker ikke lyn og torden, noe jeg heller ikke gjør. Heldigvis varte det ikke særlig lenge, og de kom fram igjen… Da var det rett ut pÃ¥ balkongen igjen :o))

      Jeg har sittet Ã¥ sett noen episoder av favoritt serien min Outlander pÃ¥ Viaplay i dag… Akkurat nÃ¥ holder jeg en pause, men det kan være at jeg skal se et par episoder til senere. Ha en fortsatt fin søndag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg