En håpløs kamp

Hele våren og sommeren røsker jeg opp disse forbaskede krypplantene, og like fort er de tilbake igjen. Jeg har finkjemmet jorden for å få opp alt, men det har ikke vært til noen hjelp. Etter alt det regnet vi har hatt i det siste, har de vokst med en forferdelig fart. Nå har de viklet seg rundt buksbomen og klokkebusken min, og jeg må ut for å bedrive litt livredding…

Jeg hadde egentlig tenkt til å gå ut i dag etter middagen, men da jeg var på veg ut kom det verdens verste styrtregn. Det var så ille at gata var som en elv. Da var det liksom ingen ide å gå ut. Får heller satse på at været ikke er så ille i morgen når jeg kommer fra jobben.

Mulig jeg har spurt om det før, men er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse plageåndene. Helst uten å bruke gift og sånne ekle ting.

#natur #planter #krypplanter #plagsomt #overveldende #utrydde #blogg #sommer #sommer2016 #juli #juli2016

15 kommentarer
    1. Nei jeg har ikke peiling på dette, men vil ønske deg lykke til med lukingen og så håpet jeg været er på din side i kampen om ugresset:). Ha en god natt:)

    2. Har du prøvd Ã¥ helle pÃ¥ kokende vann pÃ¥ ugresset? MÃ¥ ikke helle pÃ¥ de du vil skal leve da. Ellers er det Ã¥ rive opp da.. har litt andre typer ugress jeg sloss mot! Ikke gi opp ☺

    3. May Linn: Jeg har ikke prøvd det, men da bør man vel helst helle det på røttene. Problemet at jeg finner ikke røttene! Gi opp, å nei du det har jeg ikke tenkt å gjøre, er for sta til det :o))

    4. I verste fall må man spa opp feltet. Og sette tilbake igjen det man vil ha der. GÅ PÅ!
      Ønsker deg en fortsatt fin dag 🙂

    5. den der er trasige ja ,oi oi vi hadde den i hagen i Volda ,så jeg hvet virkelig hva du har å stri med.Den planten heter snerle og er omtrent umulig å bli kvitt,jeg anbefaler deg å gå til felleskjøpet og kjøpe roundup,en sånn tuch flaske som du kun har på disse bladene ,eller må du bare luke og luke og ikke la den etablere blader )

    6. Ine: Det hadde kanskje vært det beste å gjøre det, men jeg tror jeg nøyer meg med å rive dem opp i denne omgangen. Takk for tipset :o)) Ha en fortsatt fin fredagskveld!

    7. fruensvilje: Takk for tipset… Jeg har forsøkt Ã¥ renske hos naboene ogsÃ¥, for de gjør ikke noe ved den. Den ene syntes den er fin nÃ¥r den blomstrer, og jeg skal være enig i at de hvite blomstene er fine :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg